سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجلس دانش، باغ بهشت است . [امام علی علیه السلام]
انتخابات - گوهر حقیقت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • دکتر محسن رضایی، کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در نامه‏ای به دبیر شورای نگهبان، انتخابات 22 خرداد را حماسه‏ای بی نظیر خواند و انصراف خود را از پیگیری شکایت‏های مطرح پیرامون نحوه شمارش آرا اعلام کرد ؟!!

    به راستی چرا آقای رضایی نیز همچون دو کاندیدای همرزمش، کام تلخ دشمنان را شیرین و کام شیرین ملت را تلخ نمود؟ چرا بر خلاف فرموده مقام معظم رهبری که فرمود: «دشمن، اعتماد ملت را هدف گرفته است»، آقای رضایی نیز با زیر سؤال بردن انتخابات و متهم نمودن شورای نگهبان و وزارت کشور و... با ارائه شکایت های موهوم، اعتماد ملی را خدشه دار نمود و برای رسانه های ضد انقلاب، سوژه ساخت؟
    اینک وی که می داند برای اثبات شکایت های کذایی، مستند قانونی ندارد، با فرار به جلو، انصراف از پیگیری شکایت هایش را مطرح نموده است! و به این  ترتیب بر سر ملت و نظام، منت نهاده که مثلا از حقوق خودش گذشته است! درست مثل کسی که بدون مدرک و دلیل علیه کسی شکایت نموده و تشکیل پرونده بدهد و سپس چون می داند از اثبات مدعای خود عاجز است، قبل از اینکه قاضی به شکایت او رسیدگی نماید و کلاهبرداری او ثابت شود، اعلام رضایت و گذشت نماید و به این وسیله برای خود چهره حق به جانب و برای طرف مقابل، چهره ظالم بسازد!
    ای کاش آقای رضایی مردانه می ایستاد و اجازه می داد که شورای نگهبان شکایات او را بررسی و اعلام نظر نماید. آنگاه معلوم می شد که آقای رضایی نیز همچون دو یار دیگرش، چه نیکو با مخالفان نظام و دشمنان ملت ایران، همصدا شده و برای رسانه های دشمن، خوراک تبلیغاتی فراهم نموده است.
    نوش دارو پس از مرگ سهراب، چه سود؟



    یاسر ::: پنج شنبه 88/4/4::: ساعت 6:26 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    قسمتی از خطبه های نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیه الله العظمی خامنه ای :(1388/3/29) 

    عزیزان من! ملت ایران! 22 خرداد یک حماسه بود. این حماسه، تاریخى شد، جهانى شد. اگرچه بعضى از دشمنان ما در اطراف دنیا خواستند این پیروزى مطلق نظام را، این پیروزى حتمى را، به یک پیروزى مشکوک و قابل تردید تبدیل کنند. حتّى بعضى خواستند این را به یک شکست ملى تبدیل کنند! خواستند کام شما را تلخ کنند و نگذارند بالاترین نصاب مشارکت جهانى را دنیا به نام شما ثبت کند. خواستند این کارها را بکنند؛ اما به نام شما ثبت شد. نمیشود آن را دستکارى کرد.
    مردم اطمینان دارند؛ اما برخى از طرفداران نامزدها هم اطمینان داشته باشند که جمهورى اسلامى اهل خیانت در آراء مردم نیست. ساز و کارهاى قانونى انتخابات در کشور ما اجازه‏ى تقلب نمیدهد. اگر کسانى شبهه دارند و مستنداتى ارائه میدهند، باید حتماً رسیدگى بشود؛ البته از مجارى قانونى؛ رسیدگى فقط از مجارى قانونى. بنده زیر بار بدعتهاى غیرقانونى نخواهم رفت. امروز اگر چهارچوبهاى قانونى شکسته شد، در آینده هیچ انتخاباتى دیگر مصونیت نخواهد داشت.
    اگر نخبگان سیاسى بخواهند قانون را زیر پا بگذارند، یا براى اصلاح ابرو، چشم را کور کنند، چه بخواهند، چه نخواهند، مسئول خونها و خشونتها و هرج و مرج‏ها، آنهایند. من به همه‏ى این آقایان، این دوستان قدیمى، این برادران توصیه میکنم بر خودتان مسلط باشید؛ سعه‏ى صدر داشته باشید؛ دستهاى دشمن را ببینید؛ گرگهاى گرسنه‏ى کمین‏کرده را که امروز دیگر نقاب دیپلماسى را یواش یواش دارند از چهره‏هایشان برمیدارند و چهره‏ى حقیقى خودشان را نشان میدهند، ببینید؛ از اینها غفلت نکنید.
    زورآزمائى خیابانى بعد از انتخابات کار درستى نیست، بلکه به چالش کشیدن اصل انتخابات و اصل مردم‏سالارى است. من از همه میخواهم به این روش خاتمه بدهند. این روش، روش درستى نیست. اگر خاتمه ندهند، آنوقت مسئولیت تبعات آن، هرج و مرج آن، به عهده‏ى آنهاست.
    این تصور هم غلط است که بعضى خیال کنند با حرکات خیابانى، یک اهرم فشارى علیه نظام درست میکنند و مسئولین نظام را مجبور میکنند، وادار میکنند تا به عنوان مصلحت، زیر بار تحمیلات آنها بروند. نه، این هم غلط است. اولاً تن دادن به مطالبات غیر قانونى، زیر فشار، خود این، شروع دیکتاتورى است. این اشتباه محاسبه است؛ این محاسبه‏ى غلطى است. عواقبى هم اگر پیدا کند، عواقبش مستقیماً متوجه فرماندهان پشت صحنه خواهد شد. اگر لازم باشد، مردم آنها را هم در نوبت خود و وقت خود خواهند شناخت.
    من از همه‏ى این دوستان، این برادران، میخواهم بنا را بر برادرى بگذارید، بنا را بر تفاهم بگذارید، قانون را رعایت کنید. راه قانون باز است. راه محبت و صفا باز است، از این راه بروید... البته اگر کسانى بخواهند راه دیگرى را انتخاب بکنند، آنوقت بنده دوباره خواهم آمد و با مردم صریحتر از این صحبت خواهم کرد.



    یاسر ::: یکشنبه 88/3/31::: ساعت 12:3 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    نمایندگان ستادهای چهار نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر روز 1388/3/26در نشستی دوستانه، در حضور حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و نمایندگان شورای نگهبان قانون اساسی، وزارت کشور، سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون تبلیغات انتخابات، دیدگاههای خود را درخصوص انتخابات و مسائل مربوط به آن بطور صریح و شفاف بیان فرمودند و مسئولان ذیربط نیز توضیحاتی را ارائه کردند.
    رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه همواره انتخابات در کشور، مظهر وحدت و عزت ملی بوده است خاطرنشان کردند: « حضور نزدیک به 40 میلیونی مردم در پای صندوقهای رأی، یک افتخار برای نظام اسلامی است که همه رأی دهندگان با سلایق مختلف در این حماسه بزرگ سهیم هستند و وظیفه همه، پاسداری از این اتحاد ملی است.»
    حضرت آیت الله خامنه ای حضور مردم در پای صندوقهای رأی را در واقع رأی به نظام جمهوری اسلامی دانستند و افزودند: « در همه انتخاباتها همواره تأکید بر حضور بیشتر و گسترده مردم در انتخابات بوده است زیرا این حضور به معنای آگاهی مردم و رأی آنها به نظام اسلامی و تجلی وحدت و عزت ملی است.»
    ایشان با تأکید بر اینکه انتخابات نباید وسیله انشقاق و اختلاف در میان مردم شود، خاطرنشان کردند: « اینکه تصور شود در یک طرف 24 میلیون نفر و در طرف دیگر 14 میلیون نفر قرار دارند، خطای بزرگی است! زیرا آن کسانی که به رئیس جمهور منتخب و همچنین کاندیداهای دیگر رأی دادند، همه به یک اندازه دلبسته و معتقد به نظام اسلامی هستند.»
    رهبر انقلاب اسلامی افزودند: « در انتخابات، رأی دهندگان در گزینش افراد دارای اختلاف سلیقه هستند، اما در اعتقاد به نظام و پشتیبانی از جمهوری اسلامی، همه دارای یک نظر و دیدگاه هستند.»
    حضرت آیت الله خامنه ای، مهمترین مسئله در انتخابات اخیر را تجلی اتحاد ملی با رأی نزدیک به 40 میلیونی مردم دانستند و تأکید کردند: « در ایام تبلیغات انتخابات، مردم در فضایی با نشاط و فعالانه در خیابانها حضور داشتند و از نامزدهای مورد علاقه خود بدون هیچگونه درگیری و نزاعی حمایت می کردند که این مسئله نشان دهنده وجود مردم سالاری واقعی در نظام اسلامی است... این فضای دوستانه نباید بعد از انتخابات به فضای تقابل و خصومت تبدیل شود، زیرا هر دو گروه از رأی دهندگان، از ملت ایران و معتقد به نظام اسلامی هستند... البته قاعده مردم سالاری این است که اکثریت بر اقلیت تقدم پیدا می کند، ولی این به معنای ایجاد تعارض و دشمنی نیست و همه وظیفه دارند مانع از شکل گیری فضای کدورت و تعارض شوند
    حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه اشکالات به انتخابات باید از مجاری قانونی پیگیری شود، خاطرنشان کردند: « این اشکالات حتماً باید رسیدگی شوند و من از شورای محترم نگهبان و وزارت کشور می خواهم اشکالات مطرح شده، دقیقاً بررسی شوند تا شبهه ای باقی نماند... اگر بررسی اشکالات مستلزم شمارش مجدد برخی صندوقها بود، این کار نیز حتماً با حضور نمایندگان ستادها انجام شود تا برای همه اطمینان بوجود آید.»
    رهبر انقلاب اسلامی با تأکید براین که همواره در انتخابات گذشته به مسئولان کشور اعتماد شده است، خاطر نشان کردند: « با وجود آنکه مسئولان برگزاری انتخابات در دوره های متعدد گذشته، از سلایق مختلف بوده اند، من به آنها اعتماد کرده ام ولی این اعتماد نباید مانع از بررسی شبهه ها و اشکالات و روشن شدن حقایق شود.»
    حضرت آیت الله خامنه ای حضور نزدیک به 40 میلیونی مردم در پای صندوق های رأی را بالاترین نصاب حضور در انتخابات، بعد از گذشت سی سال دانستند و افزودند: « این افتخار بزرگ را که حتی رسانه های بیگانه آن را فوق العاده خواندند، باید حفظ شود. زیرا این افتخار متعلق به مردم و همه رأی دهندگان است.»
    ایشان دو طرف پیروز و غیر پیروز انتخابات را به رعایت ملاحظاتی، توصیه و تأکید کردند: « هم، آن کسانی که اکثریت را بدست آورده اند و هم آن کسانی که موفق به کسب اکثریت نشده اند، باید با صبر و بردباری و حفظ ظرفیت لازم، در رفتار و حرکات خود مراقبت کنند... ظرفیت و تحمل پیروزی و عدم پیروزی، کار آسانی نیست. زیرا این موضوع یکی از فضایل انسانی است که باید فرهنگ آن در میان نخبگان و آحاد مردم ترویج شود.»
    حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه عده ای با وحدت ملت ایران و تحکیم نظام اسلامی موافق نیستند، خاطر نشان کردند: « این عده همان کسانی هستند که حرفهای خلاف واقع را به افراد مختلف منتقل می کنند و حتی خرابکاری نیز انجام می دهند... این تخریب ها و کارهای زشت و بعضی جنایاتی که اتفاق افتاد مربوط به مردم و حامیان نامزدها نیست بلکه مربوط به اخلالگران است و همه باید در مقابل آن بایستند و صریحاً اعلام موضع کنند... مبادا کسی توهم کند که این افراد طرفداران فلان نامزد هستند، این افراد با اصل نظام و آرامش کشور مخالف هستند.... این افراد طرفدار اغتشاش و تشنج هستند و اگر نتایج انتخابات غیر از این هم می شد، قطعاً چنین حوادثی پیش می آمد.»
    ایشان با تأکید بر اینکه عده ای امنیت و آرامش کشور را هدف گرفته اند، تصریح کردند: « هیچ کس نباید کاری را انجام دهد که تشنج آفرین باشد و همه باید صراحتاً بگویند که تشنج و اغتشاش خواسته آنان نیست
    رهبر انقلاب اسلامی، همه مردم بویژه دو طرف انتخابات را به پرهیز از اقدامات تحریک کننده توصیه و تأکید کردند: « دو جناح و دو گروه، یکدیگر را عصبانی نکنند. چه آن کسانی که نامزد مورد علاقه آنها پیروز شده و چه آن کسانی که نامزد آنها پیروز نشده است. همه باید بر محور اصلی که حضور در صحنه انتخابات و دفاع از نظام است متمرکز شوند... امروز همه تکلیف داریم تا از هویت جمعی کشور و نظام دفاع کنیم و نگذاریم مردم در مقابل یکدیگر قرار گیرند و این اقدام موجب خشنودی حضرت ولی عصر(عج) و جریان رحمت الهی در کشور خواهد شد.


    یاسر ::: پنج شنبه 88/3/28::: ساعت 10:45 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    آقای میرحسین موسوی، خشمگین و برآشفته از اکثریت ملت ایران که به او رأی نداده اند! پس از ادعای غیرمنطقی « پیروز قطعی بودن در انتخابات» و فراهم نمودن زمینه آشوب و اغتشاش با دعوت هواداران خود به تجمع و راهپیمایی غیرقانونی، برای وارد کردن فشار و تحمیل خواست خود به مقام معظم رهبری، در تاریخ 24/3/88 با معظم له ملاقات نمود.
    اما رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، موسوی را نصیحت نموده و بر پیگیری مسائل از طریق مراجع قانونی تأکید کردند.
    در این دیدار، آقای موسوی ضمن ارائه گزارشی، دیدگاه خود را درباره روند انتخابات بیان کرد.
    سپس رهبر معظم انقلاب با تأکید بر لزوم حفظ آرامش و متانت، فرمودند: در دوره های قبلی انتخابات نیز برخی افراد و نامزدها، مسائلی داشتند که از طریق شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی رسیدگی به شکایات انتخاباتی، پیگیری کردند و طبعاً در این دوره نیز مسائل باید از طریق قانونی دنبال شود.
    رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تحریکات دشمن و برخی طراحی های پشت صحنه برای به آشوب کشاندن خیابانها، خطاب به آقای موسوی افزودند: جنس شما با این گونه افراد متفاوت است و لازم است کارها را با متانت و آرامش پیگیری کنید.
    حضرت آیت الله خامنه ای با تحسین از حضور بی سابقه مردم در انتخابات 22 خرداد 88 افزودند: به یاری پروردگار انتخابات با اتقان، صحت و آرامش خوبی برگزار شد و شما هم مسائل مورد نظر را از طریق قانونی پیگیری کنید.
    *********
    اما متأسفانه، آقای موسوی، متأثر از القائات رسانه های دشمن « صدای آمریکا، بی بی سی و ...» و وسوسه های عناصر مزدور و خائن داخلی، رهنمود ناصحانه مقام معظم رهبری را نپذیرفته و با اصرار بر خواست غیرقانونی خود، یعنی « ابطال انتخابات!» بازهم هواداران خود را به تجمع و راهپیمایی غیرقانونی فراخواند و به این ترتیب بر گستره آشوبها، اغتشاشات و تخریب و غارت اموال خصوصی و عمومی افزود و باعث ریخته شدن خون چند سرباز و بسیجی و هموطن ایرانی به دست عوامل آشوب طلب که با پارچه سبز و به عنوان حمایت موسوی دست به آشوب می زنند، گردید.
    امیدوارم وی و امثال او با مراجعه به وجدان خویش، چراغ عقلشان را روشن کنند و این گونه در تاریکی جهل و لجاجت، آب به آسیای دشمن نریزند.



    یاسر ::: پنج شنبه 88/3/28::: ساعت 10:43 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح روز 24/3/88 در خجسته سالروز میلاد بانوی برگزیده دو عالم، حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) و فرزند پرافتخارش امام خمینی (ره)، انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را یک اعجاز الهی دانستند و با اشاره به مشارکت بی سابقه و عزتمندانه مردم در این انتخابات خاطرنشان کردند: « ملت بیدار، با بصیرت و هوشیار ایران در این حماسه بزرگ، نشان داد به گفتمان، راه و ارزشهای پایه گذاری شده امام خمینی همچنان دلبسته است و سعادت و پیشرفت خود را در این راه می جوید
    حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به حماسه بزرگ ملت ایران در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، این انتخابات را بسیار خوب و مبارک دانستند و تصریح کردند: « ملت ایران اسلامی با حضور گسترده و پرشور خود در این انتخابات ثابت کرد که به عزت ملی اهمیت می دهد و ایستادگی در مقابل زورگویان و زیاده خواهان و پایداری برای احقاق حق را جزو ارزشهای اساسی و افتخار خود می داند و این را با این انتخابی که انجام گرفت نشان داد.»
    رهبر انقلاب اسلامی به تلاش دشمنان این کشور با راه اندازی جنگ روانی و تبلیغات وسیع آنان در رسانه های بیگانه برای دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات اشاره کردند و افزودند: « حقیقتاً یک دست اعجازآفرین الهی پشت این انتخابات بود چرا که نتیجه آن، ده میلیون رأی بیشتر در مقایسه با بالاترین رقم مشارکت مردم در انتخابات 30 ساله است.»
    رهبر انقلاب اسلامی افزودند: « نگاه به پرچمی که امروز جمهوری اسلامی به نام عقیده دینی و عزت اسلامی برافراشته است، قلب هر مسلمانی را به تپش می اندازد و تمام مسلمانان به آن افتخار می کنند.»



    یاسر ::: پنج شنبه 88/3/28::: ساعت 10:41 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    کاندیداهای محترم ریاست جمهوری، به ویژه آقای میرحسین موسوی، در تبلیغات انتخاباتی خود با حمله غیرمنصفانه به دولت آقای احمدی نژاد و شخص وی و با زیر سؤال بردن سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران، می گفتند، آبروی ملت ایران در دنیا از بین رفته است. ملت ما در دنیا تحقیر شده است. و بااشاره به حضور پرصلابت و عزت آفرین رئیس جمهور شجاع و قاطع (آقای احمدی نژاد) در مجامع بین المللی، می گفتند: دولت با حضور در مجامع جهانی افتضاح به بار آورده و آن را حماسه می نامد!
    مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در مرقد مطهر امام خمینی (ره) در تاریخ 14/3/88 با اشاره به این اظهارات غیرمنصفانه و خلاف واقع، فرمودند:
    « عزت ملت ما امروز در دنیا هم منعکس است. من قبول نمیکنم حرف آن کسانى را که تصور میکنند ملت ما به خاطر پایبندى به مبانى و اصول خود، در دنیا خوار شده است، از چشم افتاده است؛ ابداً. ما دشمن داریم. دشمنان ما یک جبهه‏ى متحدى هستند متشکل از قدرتهاى مداخله‏گر و زورگوى عالم. اینها وقتى ببینند یک کشورى از مدار آنها خارج شد - کشورهائى که اینها به عنوان اقمار خودشان در مدار خود نگه داشته بودند - مثل کشور ایران که با انقلاب اسلامى از مدار آنها خارج شد، سعى میکنند با او مقابله کنند، او را بکوبند؛ تحقیر میکنند؛ وسائل تبلیغاتى‏شان هم زیاد است. این معنایش این نیست که ما عزت خودمان را از دست دادیم. نه، در اعماق دل همان کسانى که دشمن اسلام و دشمن جمهورى اسلامى هستند، احترام امام و ملت ایران رسوخ یافته است.



    یاسر ::: پنج شنبه 88/3/28::: ساعت 10:38 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    سرانجام با گذشت روزهای پر التهاب تبلیغات و تخریبات انتخاباتی از سوی دشمنان خارجی و فرصت طلبان و منفعت جویان داخلی، ملت شریف ایران با حضور چهل میلیونی خود به صحنه آمد و با رای بیست و چهار و نیم میلیونی خود به رئیس جمهور منتخب، آقای احمدی نژاد، ثابت کرد که علیرغم آن همه تبلیغ و تخریب، راه مستقیم خود را که دفاع از نظام جمهوری اسلامی است برگزیده و فردی را که بهتر می تواند خادم ملت و نظام اسلامی باشد، انتخاب می نماید.
    بر این اساس، مقام معظم رهبری، حضرت آیه الله العظمی خامنه ای با ابراز رضایت از این حضور و انتخاب شایسته، مراتب تبریک خود را به ملت شریف ایران ابلاغ فرمودند. متن پیام به این شرح است:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    ملت عزیز ایران! مردان و زنان آگاه و شجاع و زمان‌شناس!
    سلام خدا بر شما که شایستگی خود را برای دریافت سلام و رحمت الهی به اثبات رساندید. جمعه‌ی حماسی شما،‌ حادثه‌ئی خیره‌کننده و بی‌همتا بود که در آن، رشد سیاسی و چهره‌ی مصمّم انقلابی و توان و ظرفیت مدنی ملت ایران، در نمائی زیبا و پرشکوه در برابر چشم جهانیان به نمایش درآمد.
    اقتدار و عزتی که شما با آرامش و متانت و کمالِ خود در تاریخ کشور به ثبت رساندید، و اراده‌ی خلل‌ناپذیری که در میان آتشبار جنگ‌روانی دشمنان، با حضور در این عرصه‌ی تعیین‌کننده نشان دادید، از چنان اهمیتی برخوردار است که با هیچ بیان معمولی و متعارفی نمی توان آن را توصیف کرد. تنها می توان گفت که ملت ایران توانسته است همچنان موجبات رحمت الهی را در خود حفظ کند و دست قدرت خداوند را در حمایت از پیشرفت و تعالی این کشور، بالای سر خود نگاه دارد.
    انتخابات 22خرداد، با هنرنمائی ملت ایران، نصاب تازه‌ئی در سلسله‌ی طولانی انتخابهای ملّی پدید آورد. مشارکت بیش‌از هشتاد درصدی مردم در پای صندوقها و رأی بیست‌وچهار میلیونی به رئیس جمهور منتخب، یک جشن واقعی است که به حول و قوه‌ی الهی، خواهد توانست پیشرفت و اعتلای کشور و امنیت ملی و شور و نشاط پایدار را تضمین کند. دیروز شما توانستید ثابت کنید که ایران به برکت شعارها و ارزشهای انقلاب اسلامی، در برابر تهاجم سیاسی و روانی از چنان مصونیت و صلابتی برخوردار است که با گذشت سی‌سال از آغاز مردمسالاری دینی در این کشور،‌ از همیشه تازه نفس‌تر و سرزِنده‌تر در صحنه حاضر گشته و دوستان و دشمنان را به ادامه‌ی راه روشن خود مطمئن می سازد.
    اینجانب با فروتنی در برابر عزم و ایمان شما مردم عزیز، این موفقیت بزرگ را به حضرت ولیّ‌الله‌الاعظم روحی‌فداه و به روح امام بزرگوار و به یکایک آحاد ملت تبریک عرض میکنم و همگان را به قدردانی از این لطف الهی و شکرگزاری در برابر پروردگار حکیم و علیم توصیه می نمایم.
    گمان بر این است که دشمنان بخواهند با گونه‌هائی از تحریکات بدخواهانه، شیرینی این رویداد را از کام ملت بزدایند. به همه‌ آحاد مردم و بویژه جوانان عزیز که سرزنده‌ترین نقش‌آفرینان این حادثه‌ی شورانگیز بودند، توصیه میکنم که کاملاً هشیار باشند. همواره باید شنبه‌ی پس‌از انتخابات، روز مهربانی و بردباری باشد. چه طرفداران نامزد منتخب و چه هواداران دیگر نامزدهای محترم،‌ از هرگونه رفتار و گفتار تحریک‌آمیز و بدگمانانه پرهیز کنند.
    رئیس جمهور منتخب و محترم، رئیس جمهور همه‌ی ملت ایران است و همه و از جمله رقیبان دیروز باید یکپارچه از او حمایت و به او کمک کنند. بی شک این نیز امتحانی الهی است که موفقیت در آن خواهد توانست رحمت خداوند متعال را جلب کند.
    وظیفه‌ی خود میدانم از همه‌ی کسانی که در خلق این حادثه‌ی بزرگ نقش آفریدند صمیمانه سپاسگزاری کنم: از نامزدهای محترم که با مطرح ساختن نقطه‌نظرهای سیاسی و اقتصادی و با سخن و رفتار خود، دارندگان سلایق گوناگون اجتماعی و سیاسی را به صحنه آوردند، از نخبگان و برگزیدگانی که مخاطبان خود را به حضور در این آزمون بزرگ دعوت کردند؛ از مراجع عظام و علمای اعلام و فرزانگان دانشگاهی و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی؛ از رسانه‌ی ملی و مدیران و طراحان و مجریان و هنرمندان صدا و سیما که نو‌آ‌وری‌های تحسین‌برانگیز آنان نقش تعیین‌کننده‌ئی در این حادثه‌ی فراموش‌نشدنی داشت؛ از وزارت کشور و شورای محترم نگهبان که با اخلاص و امانتداری کامل به وظیفه‌ی خطیر خود صادقانه و سخت‌کوشانه عمل کردند؛ از نیروی انتظامی و دیگر دستگاههای حافظ امنیت، که فضای سالم و باز و آرام را برای مردم تأمین نمودند، و سرانجام و بیش‌از همه، از یکایک رأی‌دهندگان که برای خود و کشورشان آبرو و ثبات و امنیت فراهم آوردند..
    بار دیگر با تضرع و ابتهال، خدای عزیز و قدیر را از اعماق جان، سپاس گفته هدایت و رحمتش را برای این ملت و این بنده‌ی ناتوان مسألت میکنم و با سلام به حضرت ولی‌ّ الله‌الاعظم‌ روحی‌فداه به دعا و رعایت و حمایت آن صاحب اصلی این کشور دل می‌بندم و به روح امام راحل و ارواح طیبه‌ی شهیدان عزیز درود می فرستم.
    والسلام علیکم و رحمةالله
    سیّدعلی خامنه‌ای
    23/خرداد/1388



    یاسر ::: سه شنبه 88/3/26::: ساعت 11:48 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    حضرت آیت الله خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین دقایق آغاز رای گیری ، در حسینیه امام خمینی (ره) رای خود را به صندوق شماره 110 انداختند.
    رهبر معظم انقلاب اسلامی سپس آحاد مردم را به حضور پر شور و متراکم در این آزمون بزرگ ملی و بی توجهی به شایعات فراخواندند. مشروح بیانات مقام معظم رهبری به این شرح است:
    بسم الله الرحمن الرحیم
    خداوند متعال را سپاسگزاریم که این توفیق را عنایت کرد که ملت ایران در نوبتی دیگر در یک آزمون بزرگ ملی شرکت کنند. انتخابات مظهر حضور فعال و پرشور و زنده مردم در عرصه سیاسی کشور است و آنطوری که من مشاهده می کنم و می شنوم بحمد الله در این انتخابات شور و شوق و تحرک مردم بسیار بالاست این را ما از حضور نامزدهای مختلف و از آگاهی و بیداری مردم ناشی می دانیم و خدا را سپاسگزاری می کنیم و انتظار داریم خدای متعال توفیق بدهد مردم بتوانند با حضور متراکم خودشان در پای صندوق های رای یک امتحان بزرگ دیگر را به خوبی پس بدهند و انشاالله مقدر باشد از سوی پروردگار عالم که بهترین و شایسته ترین فرد به ریاست قوه اجراییه برای مدت چهار سال منصوب شود و مطمئنا مردم وقتی با ایمان و شور و شوق در صحنه هستند خدای متعال هم تفضل خواهد کرد.
    ایشان تاکید کردند : من طبق معمول درخواستم از مردم این است که همین آغاز وقت از اول صبح ، پای صندوق های رای بروند ، همه بروند، همه رای بدهند و طبق تشخیص خودشان عمل کنند و سهم خودشان را در اداره کشور، در تعیین مدیریت عالی اجرایی کشور به عهده بگیرند. این یک حق است و در عین حال یک تکلیف است، حق آحاد مردم ماست که نظر بدهند و تکلیف آنها نیز همین است. به اعتقاد من این هم تکلیف شرعی و هم تکلیف عقلایی است که این کار را انجام بدهند.
    حضرت آیت ا... خامنه ای با تشکر ازحضور پرشور مردم افزودند : مردم در روزهای اخیر و حتی شب ها آن طور که مطلع شدم در خیابانها حضور داشتند و هرگروهی طبق میل خودشان شعار می دادند اما رشد و آگاهی مردم نگذاشت یک حادثه تلخی به وجود آید، در واقع این مسئله نشان داد که مردم در صحنه هستند، شور و شوق خودشان را هم ابراز می کنند و در عین حال رشد و کمال خودشان و بلوغ عقلانی خودشان را هم نشان می دهند.
    رهبر معظم انقلاب اسلامی امنیت انتخابات را مسئله ای بسیار مهم دانستند و افزودند: سی سال است انتخابات داریم و بحمدالله همیشه در انتخابات امنیت برقرار بوده و این نعمت بزرگ ناشی از تفضل الهی و ناشی از شعور و درک مردم است. امروز هم امیدوارم و خواهش می کنم آحاد مردم توجه کنند به امنیت و آرامش و با متانت و سکینه روحی لازم در مراکز رای حضور داشته باشند و اگر کسانی، بدخواهانی بخواهند تشنجی در صندوقهای رای ایجاد کنند که این تشنج به ضرر مردم و آرای مردم تمام خواهد شد، مردم با متانت و صبر و حلم و وقار نگذارند که خواسته بدخواهان محقق شود .
    ایشان با تاکید بر لزوم بی توجهی مردم به شایعات افزودند : من دیدم دیروز و دیشب پیامک های فراوانی که دست مردم است شایعاتی را از قول من نقل می کنند که دروغ محض بود. واقعیت نداشت. آدم های خوش نیت و سالم این کارها را نمی کنند اینها کار آدم های ناسالم است که در همه بخش ها و همه گروه ها کم و بیش ممکن است پیدا شوند که سوء نیت داشته باشند اما مردم به این شایعات توجه نکنند. البته امروز هم ممکن است این نوع شایعات نسبت به بخش های مختلف انتخابات بین مردم پخش شود. ما اعتمادمان در درجه اول، در اول و آخر به لطف خدا و به کمک الهی است و از خدای متعال استعانت می کنیم و کمک می خواهیم و در درجه بعد به آگاهی و رشد و هوشیاری مردم.
    ایشان افزودند باردیگر به آحاد ملت عزیزمان سلام عرض می کنم و امیدوارم که ان شاء الله امروز را خدای متعال برای ملت ما روز مبارکی قرار بدهد. از شما خبرنگار محترم و از این خبرنگاران محترمی که در اینجا حضور دارند و از مسئولین دست اندرکار انتخابات، دوستانی که در اینجا حضور دارند و کسانی که در پشت صحنه در داخل وزارت کشور مشغول کار هستند از همه انها از یکایکشان صمیمانه تشکر می کنم.


    یاسر ::: جمعه 88/3/22::: ساعت 11:14 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در بیستمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) :(88/3/14)

    مسئله‏ى حساس مهمِ سرنوشت‏ساز کشور ما انتخابات است در همه‏ى دوره‏ها؛ چه انتخابات مجلس و مجلس خبرگان و چه بخصوص انتخابات ریاست جمهورى ... چند تا نکته را من در باب انتخابات میگویم:
    نکته‏ى اول این است که از دو سه ماه قبل از این، رادیوهاى بیگانه شروع کردند به بدنام کردن و مخدوش کردن چهره‏ى انتخابات در کشورمان، براى بدبین کردن مردم. گاهى گفتند: این انتخابات نیست، انتصابات است. گاهى گفتند: این یک بازى کنترل شده‏ى درون حکومت است؛ گفتند: این کاندیداها خودشان دارند بازى میکنند؛ نامزدهاى مختلف که مى‏بینید با هم اختلاف نظر دارند، اینها همه ظاهرسازى است، بازى است. گاهى گفتند: در انتخابات قطعاً تقلب انجام خواهد گرفت؛ هر وقتى یک چیزى گفتند. مقصود از همه‏ى این تخریبها یک چیز است و او اینکه میخواهند ملت در انتخابات، مشارکت قوى و نمایانى نکند؛ این را میخواهند. من به شما عرض میکنم: عزیزان من! ملت عزیز ایران! ملت باهوش و بیدار ایران! ملت تجربه شده و آزموده‏ى ایران که در طول این سى سال از این همه گردنه‏هاى سخت عبور کردید! بدانید؛ با مردم‏سالارىِ شما مخالفند. دشمن با همین حضور شما، با همین انتخاب شما مخالف است. میخواهند پشتوانه‏ى نظام را که مردم هستند و آراء مردم است، از نظام بگیرند؛ میفهمند چه کار دارند میکنند. واى به حال آن کسانى که نادانسته، از روى غفلت، همان حرف آنها را تکرار کنند و همان مقصود آنها را در داخل تحقق ببخشند. آنها دارند امید را از مردم میگیرند. ملت ایران سرافراز است به اینکه توانسته در طول این سى سال مسئولین را خودش معین کند. مسئولین بلندمرتبه‏ى نظام از صدر تا ذیل به وسیله‏ى مردم انتخاب شده‏اند؛ رهبرى هم به وسیله‏ى مردم انتخاب میشود با واسطه‏ى انتخابات خبرگان، ریاست جمهورى، مجلس شوراى اسلامى، شوراهاى گوناگون؛ این جزو افتخارات نظام است، میخواهند این را از مردم بگیرند؛ چون میدانند نظام با این مستحکم میشود. من به شما عرض میکنم: هر کسى به استحکام این نظام علاقه‏مند است، هر که به اسلام علاقه‏مند است، هر که به ملت ایران علاقه‏مند است، براى او عقلاً و شرعاً واجب است که در این انتخابات شرکت کند.
    نکته‏ى دوم در باب انتخابات. عزیزان من! نامزدهاى مختلف هر کدام طرفدارانى دارند، علاقه‏مندانى دارند. علاقه‏مندان این نامزد نمیتوانند اعتراض کنند به علاقه‏مندان آن نامزد که شما چرا به او علاقه‏مندى، به نامزد مورد علاقه‏ى من علاقه‏اى ندارى. نه، این جزو افتخارات کشور ماست. افراد گوناگون مى‏آیند؛ با منشهاى مختلف، با سلائق مختلف، با شیوه‏هاى گوناگون کار، در مقابل مردم قرار میگیرند. یک عده این را مى‏پسندند، یک عده آن را مى‏پسندند، یک عده آن را مى‏پسندند؛ این افتخار است؛ این خوب است. هر کدام از نامزدهاى محترم هم طرفدارانى دارند. بعضى‏ها از این طرفداران متعصب هم هستند، خیلى علاقه‏مند سرسختند به آن نامزد خودشان. خیلى خوب، باشند، حرفى نیست؛ اما مواظب باشید، مراقب باشید که این علاقه‏مندى‏ها به اصطکاک نینجامد؛ به اغتشاش نینجامد. شما دارید براى عقیده‏ى خودتان، براى ایمان خودتان تلاش میکنید؛ نگذارید دشمنِ این ایمان، دشمنِ این آرمان از شما سوء استفاده کند. من شنیدم و اطلاع پیدا کردم که در خیابانها بعضى از جوانان طرفداران نامزدها میروند - حالا من درباره‏ى این رفتن تو خیابانها حرفى نمیزنم - اما مؤکداً میگویم: مبادا این خیابان‏گردى‏ها به مقابله، به مجادله، به درگیرى بینجامد؛ مواظب باشید. اگر کسى دیدید که اصرار بر اغتشاش و درگیرى دارد، بدانید او یا خائن است، یا بسیار غافل است.
    نکته‏ى سوم درباره‏ى انتخابات. خودِ نامزدهاى محترم هم مراقب باشند. نمى‏پسندد انسان که ببیند یک نامزدى، چه در نطقهاى تبلیغاتى، چه در سخنرانى، چه در تلویزیون، چه در غیر تلویزیون، براى اثبات خود متوسل بشود به نفى آن دیگرى، آن هم با یک استدلال‏هاى گوناگون؛ به نظر من این درست نیست. قبلاً هم من یک توصیه‏اى در این مورد کردم، حالا هم در این روزهاى آخر عرض میکنم. نامزدها همه براى یک هدف دارند کار میکنند. هر کسى به نظر خودش یک احساس مسئولیتى، تکلیفى دارد، مى‏آید میدان. من با مناظره و معارضه و گفتگو و انتقاد مخالفتى ندارم؛ اما سعى کنید این در چهارچوبهاى درست شرعى و دینى انجام بگیرد. مردم، مردم بیدارى هستند، میفهمند، میدانند. این چهار نفر نامزدى که از شوراى نگهبان تأیید شده‏اند و در اجتماعات گوناگون سخنرانى میکنند، خودِ آن نامزدهاى محترم توجه کنند، مراقبت کنند که در این سخنرانى‏ها، در این اظهارات، جورى نباشد که منتهى بشود به ایجاد دشمنى و ایجاد نقار؛ با برادرى و با مهربانى پیش بروند. البته اختلاف نظر، اختلاف رأى، اختلاف سلیقه، در مسائل گوناگون، در مسائل شخصى، در مسائل عمومى، یک امر طبیعى است؛ اشکالى هم ندارد. نگذارید این به اغتشاش منتهى بشود. این را خود نامزدهاى محترم هم توجه کنند.
    مطلب چهارم. بنده در این انتخابات یک رأى بیشتر ندارم، آن رأى را هم به نظرم میرسد که کسى به طور مشخص نمیداند، حالا ممکن است کسانى حدس بزنند. من به کسى نمیگویم، نگفته‏ام و نخواهم گفت به چه کسى رأى بدهید، به چه کسى رأى ندهید؛ رأى من مربوط به خود من است. این مال ملت است. آنچه که من از مردم میخواهم، عبارت است از اینکه همه با همه‏ى قوا، با همه‏ى توان، با همه‏ى نشاط، در روز بیست و دوى خرداد پاى صندوقهاى رأى حاضر بشوند و رأى بدهند. خداى متعال با آن ملتى است که مى‏اندیشد، تصمیم میگیرد، انتخاب میکند، و براى خدا و در راه خدا به آن انتخاب عمل میکند.
    *******
    با توجه به سخنان متعدد مقام معظم رهبری درباره دولت خدمتگزار و شخص آقای احمدی نژاد، حدس زده می شود که کاندیدای اصلح از نظر مقام معظم رهبری، آقای احمدی نژاد است. پس برای خدا و در راه خدا به او رأی می دهیم.



    یاسر ::: جمعه 88/3/22::: ساعت 5:40 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در جمع تعدادى از خانواده‏هاى شهداء :(88/3/3)

    ما باید هوشیار باشیم؛ مسئولین ما باید هوشیار باشند؛ نامزدهاى انتخابات باید هوشیار باشند.
    مبادا نامزدهاى انتخابات ریاست جمهورى در تبلیغات خود براى دلخوشى دشمنان حرفى بر زبان جارى کنند.
    رضایت خدا را باید در نظر گرفت، رضایت اولیاء را باید در نظر گرفت. آن چیزى را باید معیار قضاوت قرار داد که مایه‏ى ایستادگى ملت است، مایه‏ى استحکام ملت است، مایه‏ى استقامت مردم است و او پایبندىِ محکم به اسلام است.



    یاسر ::: جمعه 88/3/22::: ساعت 5:35 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

       1   2   3   4   5      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 47
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :184469

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    انتخابات - گوهر حقیقت

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<