سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود پسندیدن مانع به زیادت رسیدن است . [نهج البلاغه]
اجتماعی - گوهر حقیقت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • گزیده سخن مقام معظم رهبری با مردم اصفهان در روز عید قربان
    روز بیست و پنجم آبان ماه یکى از نمادهاى قربانى دادن و ایثار مردم اصفهان است، که امسال مصادف شده است با عید قربان.
    من لازم میدانم در همین زمینه - مناقب اصفهان، مناقب مردم اصفهان - چند جمله‌اى عرض کنم؛ اینها شناسنامه‌ى این مردم مؤمن و غیرتمند و ایستاده‌ى پاى کار به حساب مى‌آید. مردم اصفهان در یک روز سیصد و هفتاد شهید را تشییع کردند، خم به ابرو نیاوردند؛ بماند که همان روز اعزام به جبهه داشتند، پشتیبانى داشتند و حرکت کردند؛ این خیلى مهم است. همان طور که (حجةالاسلام و المسلمین طباطبائى‌نژاد، نماینده ولى فقیه و امام جمعه‌ى اصفهان) فرمودند، امام از این حرکت اصفهان تجلیل کردند. در آبان سال 61 که در یک روز سیصد و هفتاد شهید در اصفهان تشییع شد، تعداد شهداى اصفهان در همان ماه بیش از هزار نفر است. هزار و اندى شهید در یک ماه! خوب، چه کسى شهید میشود؟ آن کسى که در میدان است، در میدان خطر است، پیشرو است.
    قبل از انقلاب، اصفهان در قضایاى مختلف حضور نمایانى داشت، در قضایاى انقلاب هم همین جور، در جنگ تحمیلى هم همین جور. یگانهاى نظامى مستقر در اصفهان، چه آنچه که متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامى بود؛ لشکر امام‌حسین با مرکزیت اصفهان، لشکر نجف با مرکزیت نجف‌آباد، تیپ قمر بنى‌هاشم، و چه آنچه که مربوط به ارتش بود؛ پایگاه هشتم شکارى که مرکز تحرک عظیمى بود و من از نزدیک کار آن پایگاه را در اصفهان دیده بودم - رحمت خدا بر شهید بابائى - و چه مرکز توپخانه در اصفهان؛ مجموعه‌ى این نقاط خیلى معنا پیدا میکند. نتیجه این میشود که بعد از انقلاب، در عرض جنگ تحمیلى هشت‌ساله و بعد از جنگ تحمیلى هشت‌ساله، در میدانهائى که براى کشور میدانهاى حساسى بوده است، اصفهانى‌ها جزو پیشروان محسوب میشده‌اند؛ در رتبه‌ى رشد و توسعه‌ى کشور، در مسائل علمى کشور. برخى از گره‌هاى کور ما در نیروهاى مسلح، در مراکز علمى و تحقیقاتى اصفهان باز شد. اینها افتخار است، نه براى به خود بالیدن؛ بلکه به معناى پى بردن به هویت خود، به استعداد درونى خود و بر اساس این زمینه، حرکت کردن و به پیش رفتن.
    در جنگ هشت ساله، همه میدانند و اشاره هم کردند؛ اصفهانى‌ها با این یگانهاى گوناگون، در خطوط مقدم کار میکردند. خوب، این براى همه معلوم است. آنچه که براى خیلى‌ها معلوم نیست، نقش انسانهاى گمنام و بى‌ادعائى است که در طول این سالها در زمینه‌ى پشتیبانى‌ها فعالیت کردند؛ زنانى که در خانه بودند، بازاریانى که در کسب و پیشه‌ى بازار بودند، افرادى که در دستگاه‌هاى ادارى مشغول فعالیت بودند، جهادگرانى که انواع و اقسام خدمات را به جبهه میرساندند. از اینها شهیدداده هم داریم؛ کسانى که شهید شدند یا شهید دادند، ادعائى هم نداشتند و ندارند، اسمشان هم جائى نیست؛ اما در آسمانها مشهورند، در ملأ اعلى‌ شناخته شده‌اند. در محاسبه‌ى الهى، کوچکترین کارها گم نمیشود. این همه کاروان کمک‌رسانى از اصفهان، این همتها، این انگیزه‌ها، آن وقت خانواده‌ى این شهیدان. شهدا یک لحظه سختى را درک کردند و پرواز کردند؛ آنها که رنجى ندارند - «لاخوف علیهم و لاهم یحزنون» - مسئله، مسئله‌ى خانواده‌هاست؛ پدرها، مادرها، همسرها، فرزندها، برادران و خواهران، داغدیده‌ها؛ اینها صبر کردند، اینها افتخار کردند. خانواده‌هائى در اصفهان هستند که سه شهید دادند؛ خانواده‌هائى که یک پسر داشتند، همان پسر را دادند؛ ابراهیم‌هاى زمان؛ اینهاست که هویت یک ملت را میسازد، اینهاست که یک ملت را به عزت میرساند.
    اصفهانى‌ها در قضایاى گذشته خوب عمل کردند. در برابر فتنه‌ى 88، در روز عظیم 9 دى، در آن حرکت خودجوش مردمى، عملکرد درخشانى داشتند.
    اصفهان ظرفیتهاى خیلى برجسته‌اى دارد، در گذشته هم همین جور بوده است؛ این ظرفیتها را قدر بدانید. اصفهان مرکز علم است - علم دین و علوم متنوع گوناگون - در گذشته هم همین جور بوده است، امروز هم همین جور است. امروز خوشبختانه اصفهان حوزه‌ى علمیه‌ى خوبى دارد؛ چند دانشگاه معتبر کشورى هم در آنجا حضور دارند. البته سوابق علمى اصفهان بیش از اینهاست. جا دارد نگاه علما، دانشمندان و محققان در اصفهان به آن افقهاى بلند موجود در قرنهاى گذشته باشد. یک روزى اصفهان مرکز نورافشانى علمى به همه‌ى کشور، بلکه به همه‌ى دنیاى اسلام بوده است؛ باید دنبال یک چنین جایگاهى باشید. اصفهان همچنین در زمینه‌ى هنر، در زمینه‌ى صنعت ظریف و صنایع دستى، برجسته است. اینها هر کدام یک نقطه‌ى روشنى است. اعتقادات دینى و ایمانى مردم اصفهان هم پشتوانه‌ى همه‌ى اینهاست؛ که این در رفتارهاى مردم از پیش از انقلاب هم بود، منتها در بعد از انقلاب همه چیز ابعاد وسیع‌ترى به خود گرفته است. آن وقتها هم من به اصفهان زیاد رفت و آمد میکردم؛ میدیدم وضعیت تدین مردم را، پایبندى آنها را به شعائر دینى. البته امروز دهها برابر، بلکه صدها برابرِ آن روز است؛ لیکن این یک پشتوانه‌ى عظیمى است. باید قدر این توسلات و توجهات را بدانید؛ اینها پشتوانه‌ى همه‌ى پیشرفتهاى دنیوى و اخروى است.
    پروردگارا! رحمت خود، فضل خود و نصرت خود را بر این ملت و بر مردم عزیز اصفهان نازل بفرما. قلب مقدس ولى‌عصر را از ما راضى بفرما و ما را مشمول دعاى آن بزرگوار قرار بده.



    یاسر ::: جمعه 89/8/28::: ساعت 7:39 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    اتوبان کاشان قم

    بارندگی و سیل اخیر به یکی از پل های اتوبان قم - کاشان صدمه زد و پس از دو روز بسته شدن اتوبان، با زدن جاده انحرافی، تردد ماشین ها بر قرار گردید، اما تا کنون با گذشت حدود 20 روز از حادثه سیل، هنوز پل صدمه دیده ترمیم نشده و ظاهرا تا مدتی همین وضع ادامه خواهد داشت. نکته مهم این که راه انحرافی ایجاد شده در دو سمت اتوبان که حدود 500 متر می باشد، خاکی و تردد در آن دشوار است و مسؤولان مربوط از ریختن چند ماشین اسفالت سرد در آن دریغ ورزیده اند! تردد در این مسیر کوتاه به سختی و همراه با ناراحتی و اظهار نارضایتی مردم انجام می شود.
    انتظار می رود، مسؤولان امر دلسوزانه و با رعایت آسایش مردم، ضمن اسفالت نمودن این راه انحرافی، در ترمیم پل مذکور نیز تسریع نمایند.
    با آرزوی سربلندی و موفقیت برای مسؤولان خدمتگزار



    یاسر ::: یکشنبه 88/1/30::: ساعت 12:29 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    انگار همین دیروز بود که به استقبال نوروز 88 می رفتیم، خانه تکانی کردیم، لباس های نو خریدیم و خود را برای سال نو آماده نمودیم. نوروز فرا رسید و دید و بازدیدها رونق گرفت، رابطه ها تجدید شد و صمیمیت ها و دوستی ها گرمی یافت.
    امروز که چهاردهمین روز بهار بود، نیز گذشت و تعطیلات آغاز سال نو به پایان رسید و به این ترتیب، 14 روز از عمر ما نیز کاسته شد!
    امید است دید و بازدیدها و ابراز محبت های این چند روز، هم در بقیه روزهای سال نیز ادامه یابد و هم مایه برکت باقیمانده عمرمان باشد. زیرا در روایات اهل بیت (علیهم السلام) فراوان بر صله ارحام (دید و بازدید بستگان و خویشاوندان) تأکید گردیده و موجب افزایش و برکت عمر، معرفی شده است.



    یاسر ::: جمعه 88/1/14::: ساعت 9:25 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 5
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :184427

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اجتماعی - گوهر حقیقت

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<