سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که مردم را دست می اندازد، نباید [امام صادق علیه السلام]
دشمن شناسی - گوهر حقیقت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار استادان و دانشجویان کردستان‏ :(88/2/27)

    اگر میخواهید پیشرفت کنید باید مبارزه کنید. عافیت‏طلبى، یک گوشه‏اى نشستن، دستها را به هم مالیدن و به حوادث دنیا نگاه کردن و وارد میدانهاى بزرگ دنیا نشدن، براى هیچ کشور و هیچ ملتى پیشرفت به بار نمى‏آورد. باید وسط میدان بروید. این میدان لزوماً هم میدان جنگ نظامى نیست.
    امروز مهمتر از جنگ نظامى، نبردهاى سیاسى و نبردهاى اخلاقى است. امروز بسیارى از کشورها، دولتها و جوامعى که در دنیا به عنوان پیشرفته مطرحند، اگر حساب‏کشى اخلاقى و سیاسى بشود سر به زیر و سر افکنده‏اند.
    امروز در دنیا ظلم وجود دارد، تبعیض وجود دارد، یک بام و دو هوا وجود دارد. یکى از مصادیقش همین مسئله‏ى هسته‏اى خود ماست. یکى از مصادیقش همین تجاوزهاى نظامى به کشورهاى مسلمان همسایه‏ى ماست. کشتن غیر نظامیان و بمباران غیر نظامیان یک چیز عادى شده. این وضعیت زشت و ناهنجار و ضد بشرى‏اى است؛ یک ملت زنده باید با آن مبارزه کند.
    ما افتخار میکنیم که ملت ما، دولت ما، مسئولین ما، جوانان ما و فرزانگان ما در همه‏ى این سالها نسبت به این قضایا بى‏تفاوت نبودند؛ اعلام موضع کردند، ابراز نفرت کردند. این روحیه را ملت ایران نباید از دست بدهد. این روحیه را از دست ندهید؛ بخصوص شما جوانها.
    یک عده‏اى میخواهند مطلب را واژگونه نشان بدهند؛ اعتراض میکنند آقا! چقدر میگوئید مرگ بر فلان، مرگ بر فلان. اعتراض میکنند چرا جنایات آمریکا را یا صهیونیستها را یا هم‏پیمانانشان را در تریبونهاى جهانى علنى مطرح میکنید. باید مطرح کرد، باید گفت. ملتها درس میگیرند... ملتها الهام میگیرند، دولتها یاد میگیرند و رهبران ملى تشجیع میشوند، وقتى مى‏بینند یک ملت این جور ایستاده است. چرا ما خجالت بکشیم؟ 
    امروز و در دوران عظمت اسلام، سربلندى نظام اسلامى و سربلندى ملت ایران به خاطر مواضع ضد استکبارى‏اش، آدم مى‏بیند اگر کسى در تریبونهاى جهانى در مقابل آمریکا و اسرائیل و صهیونیسم و هم‏پیمانانشان بایستد و صریح حرف بزند، یک عده‏اى این جا خجالت میکشند! دست به دست هم میمالند ومیگویند: آقا! آبرویمان رفت! 
    مواضع صریح ملت ایران - و بخصوص جوانها - در مقابل ظلمها و ستمهاى بین المللى هرگز نبایستى متوقف بشود.



    یاسر ::: جمعه 88/3/22::: ساعت 5:18 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم مریوان :(88/2/26)

    یک ملت باید خود را عزیز بداند و عزیز قرار دهد. باید یک ملت از خوارى، از ذلت، به هر وسیله‏اى از سوى هر کسى مبارزه کند و خود را به نقطه‏ى عزت برساند. این عزتى که براى ملت ایران یک ضرورت است و به فضل الهى به وسیله‏ى انقلاب اسلامى زمینه‏ى کامل این احساسِ عزت در ما مردم به وجود آمده است، یکى از عناصرش عبارت است از دلبسته و وابسته نبودن به بیگانگان، به دشمنان، به کسانى که در سرنوشت پرشکوه یک ملت مثل ملت ما، آنها هیچگونه احساس سود نمیکنند. بنابراین دنبال منافع خودشان هستند و این منافع را در ذلیل کردن، خوار کردن، به استضعاف کشاندن ملتها میدانند. باید به اینها دلبسته نشد.
    شما جوانها، اداره کنندگان آینده‏ى این کشورید. این کشور مال شماست، آینده متعلق به شماست. جوانان ما این را باید به صورت یک اصل کلى در ذهن داشته باشند که براى اداره‏ى کشور، براى آینده‏ى کشور، نسخه‏هاى بیگانه‏نوشته را انتخاب نکنند. نسخه‏هاى اسلامى، نسخه‏هاى ملى، نسخه‏هاى بومى را انتخاب کنند.
    امروز و از سالها قبل، همه‏ى تلاش دولتهاى غربى و فعالان تمدن غربى، متوجه این نقطه است که فرهنگ خودشان، دانسته‏هاى خودشان، بافته‏ها و یافته‏هاى خودشان را بر ملتها، بر ذهنها تحمیل کنند. ملت عزت‏طلب، ملتى که میخواهد مستقل باشد، باید در مقابل این حرکت مقاومت کند.
    ملت ما، جوانان ما، اندیشمندان ما، دانشجویان ما، آینده‏سازان ما، ناتوانى شیوه‏هاى مدیریت کشورهاى غربى را ببینند و ناتوانى آنها را در اداره‏ى این مهمترین بخش مدیریتشان یعنى اقتصاد را ببینند - فرهنگ به جاى خود، آداب انسانى به جاى خود، بى‏اعتنائى به حرمت بشر به جاى خود، تبعیض‏هائى که در قلمرو قدرت خودشان انجام میدهند به جاى خود؛ در همه‏ى این موارد، تمدن غربى امتحان بدى پس داده است - و آنگاه ملت ما، مسئولین ما، جوانان ما بالخصوص، این را محور فکر خودشان قرار بدهند و بر اساسِ این تأمل کنند که براى مدیریت کشور، براى روشهاى گوناگون اداره‏ى این ملت بزرگ، به فکر نسخه‏هاى خودى، به فکر نسخه‏هاى بومى باشید. این ایجاب میکند به اسلام توجه دقیق‏ترى کنید. اسلام نگاه روشن و روشنگرى به انسان و انسانیت و شیوه‏هاى انسانى دارد.
    جوانهاى ما، اهل فکر ما، اهل فرهنگ ما تأمل کنند؛ مسئولین کشور به سمت سیاستهاى اسلامى حرکت کنند. اینکه مسئولان ما، یا در دوره‏هاى انتخابات مثل وضع کنونى، نامزدهاى انتخاباتى ما براى جلب توجه دیگران حرفهاى غربى‏ها را تکرار کنند، این هیچ امتیازى محسوب نمیشود. امتیاز این نیست که ما آن چیزى را بگوئیم که غرب مى‏پسندد. اینها کسانى‏اند که با فکر ایرانى، فکر اسلامى، هویت اسلامى و ایرانى مخالفند.
    امروز بحمداللَّه نظام اسلامى بر کار خود کاملاً مسلط است. نظام اسلامى، نظام جمهورى اسلامى نه فقط در داخل کشور، بلکه در منطقه و در سطح بین‏المللى خود را در نظر سیاستها و سیاست‏سازان و سیاست‏مداران عالم تثبیت کرده است. دشمنان مجبور شده‏اند به ثبات جمهورى اسلامى و به اقتدار روزافزون جمهورى اسلامى اعتراف کنند و در مقابل آن تسلیم شوند.
    من به شما مردم عزیز و بخصوص به جوانان عرض میکنم که ساختن کشور، پیش بردن کشور یک وظیفه‏ى مشترک است؛ مشترک بین مسئولان و مردم؛ مردم هم داراى مسئولیتند. خیلى باید مراقب باشیم که دشمنان پیشرفت کشور نتوانند ذهن و حواس ما را به نقاط فرعى و درجه‏ى دوم منعطف کنند، تا همه با وحدت کامل بتوانیم به سمت این هدفها حرکت کنیم.
    امروز من میتوانم با قاطعیت بگویم مسئولین کشور، همه‏ى همت خودشان را به کار میبندند براى اینکه بتوانند کمبودها را در همه‏ى مناطق جبران کنند.



    یاسر ::: جمعه 88/3/22::: ساعت 5:17 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار سران و معتمدان عشایر کردستان     :(88/2/24)
    اسلام طرفدار حق است، طرفدار عدل است. این چیزها درمانهائى براى درد بشریت است. بشریت در طول تاریخ از ظلم و بى‏عدالتى و تبعیض رنج برده است. نسلهاى بشرى از دست زورگویان تاریخ سیلى خورده‏اند. این زورگویان یک روز در چهره‏ى فرعون‏ها و قارون‏ها بودند، یک روز در چهره‏ى ابوجهل‏ها و ابولهب‏ها بودند، یک روز در چهره‏ى قدرتمندان زورگوى زمان ما هستند. اینها خطرشان از خطر فرعون‏ها بیشتر است؛ اینها زیانشان براى بشریت از زیان همه‏ى ستمگران تاریخ بیشتر است؛ اینها مجهزند؛ مجهز به همه‏ى ابزارهاى زور و تزویر وفریب. امروز تبلیغات دشمنان در سرتاسر دنیا - نه دشمنان ما، دشمنان بشریت - سعى میکند از آنها یک چهره‏ى انسان‏دوست، طرفدار بشر، طرفدار انسان معرفى کند. اینها خیلى خطرناکند. انقلاب اسلامى در مقابل یک چنین جبهه‏ى خطرناکى قیام کرد، ایستاد و موفق شد.
    این خیلى فرصت بزرگى براى ملت ایران است. ما فرزندان این آب و خاک باید افتخار کنیم که خداى متعال این شجره‏ى طیبه را در سرزمین ما، در ملت ما، در دلهاى ما با دست قدرت خود غرس کرد. این افتخار متعلق به ما ایرانیان است که توانستیم پرچم اسلام را بلند کنیم که این پرچم، پرچم عدالت، پرچم انصاف، پرچم خردورزى، پرچم پیشرفت ملى، پرچم احسان و عدل و داد است. این پرچم را ایرانى‏ها بلند کردند.
    دشمنان بشریت - مستکبرین عالم - همه‏ى تلاش و توان خود را به کار بردند تا این پرچم را به زیر بکشند و این دست را قطع کنند؛ اما نتوانستند... دشمنى‏ها استمرار خواهد داشت. باید روزبه‏روز هشیارتر شویم. البته دشمن با همه‏ى توش و توان خود به میدان آمد، کارى از پیش نبرد، بعد از این هم به فضل الهى و به اذن الهى، دشمن کارى نخواهد کرد و نخواهد توانست بکند؛ اما این در صورتى است که ما هوشیار باشیم؛ ما بیدار باشیم. اگر دچار غفلت شدیم، اگر سرگرم مسائل کوچک شدیم، اگر در کنار مسائل روزمره‏ى خود از مسئله‏ى اصلى که حفظ کیان این ملت و حفظ کیان این نظام مقدس است، غافل شدیم، دشمن ممکن است ضربه بزند. امیرالمؤمنین در نهج البلاغه فرمود: «و من نام لم‏ینم عنه»؛ اگر شما در سنگر خوابت ببرد، معناش این نیست که دشمن تو هم در سنگر خوابش برده. ممکن است او بیدار باشد و از خواب و غفلت تو استفاده کند.
    امروز ما اطلاع داریم دشمنان نظام جمهورى اسلامى در پشت مرزهاى ما در حال توطئه‏اند... مشغول تلاشند؛ با توطئه، با ایجاد اختلاف، با به کار گرفتن شیوه‏هاى نامردانه، سعیشان این است که هر وقت توانستند، ضربه بزنند. این هوشیارى میطلبد. این هوشیارى و آمادگى که من با شما مطرح میکنم، صرفاً آمادگى نظامى نیست؛ آمادگى روحى. دشمن ممکن است از لحاظ نظامى هم نتواند کار کند، امیدى هم نداشته باشد، اما از لحاظ فرهنگى، از لحاظ سیاسى، از لحاظ امنیتى، از جاسوس‏پرورى، از رخنه در اعتقادات و ایمان راسخ مردان و زنان مؤمن این مرز و بوم ممکن است بخواهد وسیله‏اى براى رسیدن به اهداف شوم خودش پیدا کند. این، امنیت ما را تهدید میکند. امنیت در کشور و در هر منطقه، اساس پیشرفت است. 


    یاسر ::: جمعه 88/3/22::: ساعت 5:15 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار برگزیدگان استان کردستان‏ (88/2/24)

    نظام جمهورى اسلامى یک سخن نو را به میدان آورده؛ بر خلاف آنچه که تبلیغ میکنند و میگویند - که این تبلیغ هم باز از سوى دشمنان و مخالفین نظام جمهورى اسلامى است - جمهورى اسلامى دشمن‏تراش نیست، تشنج‏آفرین نیست، دعوا درست‏کن نیست، دنبال دردسر نیست. اگر دردسرى وجود دارد، ناشى از طبیعت نظام جمهورى اسلامى است. این طبیعت عبارت است از نگاه مستقل به مسائل عالم و تحت تأثیر قدرتها قرار نگرفتن در کوچک و بزرگِ مسائل. این از تعالیم اسلام است، این آموزش اسلام است، این هم دستورى است که اسلام به ما داده است. اسلام نخواسته است که ملت مسلمان در جهتگیرى‏اش، در حرکتش، در سیاستهایش، در تصمیم‏گیرى‏هایش تابع مراکزى باشد که مصالح استکبارى خودشان و نگاه منفعت‏طلبانه‏ى خودشان را دارند. باید نگاه کند آنچه را که منافع ملت و امت اسلام اقتضاء میکند، مسئولان حکومت موظفند آن را رعایت کنند.
    ما بر این اساس تحت تأثیر سیاستهاى قدرتهاى مستکبر و مسلط قرار نگرفتیم. در قضایاى گوناگون رأى آنها چیزى بود، رأى نظام جمهورى اسلامى چیز دیگرى بود. این براى آنها قابل قبول نیست، بنابراین دشمنى را آغاز میکنند. نظام جمهورى اسلامى ناچار است از خودش دفاع کند. طبیعت ایستادگى، طبیعت استقلال همین است؛ اصطکاک به وجود مى‏آورد.
    میشد ملت ایران هم حکومتى داشته باشند که این حکومت زیر بار زورگوئى‏هاى این و آن برود. آنوقت این اصطکاکها مسلماً وجود نمیداشت؛ اما آنچه که وجود نمیداشت، فقط این اصطکاکها نبود؛ چیزهاى دیگرى هم بود که آنها هم دیگر وجود نمیداشت: عزت ملى دیگر وجود نداشت، پیشرفت ملى دیگر وجود نداشت؛ همچنانى که در دوران طاغوت دیدیم.
    توجه کنید که امروز دشمن از بودن یک ایرانِ متحدِ منسجمِ پیشروِ ناظر به افتخارات بزرگ، نگران و ناراحت است و نمیخواهد این کار انجام بگیرد. این حرکت بزرگ امروز در سایه‏ى اسلام که دین ماست، اساسى‏ترین علقه‏ى معنوىِ ملت ماست، تحقق پیدا کرده و آنها میخواهند خرابش کنند. البته نتوانسته‏اند، باز هم به توفیق الهى نخواهند توانست، اما از توطئه‏هاشان نباید غفلت کرد. و به نظر من، نخبگان عزیز و محترم ما، مسئولیت بزرگى دارند.
    ******
    قابل توجه کسانی که پیوسته دم از « تنش زدایی » می زنند و به رضایت دشمنان از ما می اندیشند!



    یاسر ::: جمعه 88/3/22::: ساعت 5:15 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار روحانیون و طلاب تشیع و تسنن کردستان‏ :(????/??/??)

    اینکه شما میشنوید که میگویند ایران در سلولهاى بنیادى هشتمین کشور دنیاست، این حرفِ خیلى بزرگى است؛ ایرانى که از همه‏ى امکانات پیشرفت، او را محروم کرده بودند. وقتى نظام اسلامى، این کشور را تحویل گرفت، زیرساختها مطلقاً مناسب با این پیشرفتهاى علمى نبود. وقتى میگویند جمهورى اسلامى با فرستادن ماهواره به فضا - که چشم رقبا و دشمنان جمهورى اسلامى را خیره کرد - دهمین یا نهمین کشورى است که این کار را انجام میدهد، این خیلى حرف بزرگى است....
    پس نظام اسلامى هم ماندگارى خودش را نشان داد، هم توانائى خودش را براى پیشبرد یک ملت. این میشود مایه‏ى افتخار براى مسلمین، مایه‏ى اعتزاز براى هر مسلمى در هر نقطه‏اى از عالم. آنوقت دشمنى‏ها شروع میشود؛ یعنى شدت پیدا میکند.
    اینکه مى‏بینید یقه‏ى جمهورى اسلامى و نظام اسلامى را میگیرند و رها نمیکنند، نشانه‏ى این است که ضربه‏اى که جمهورى اسلامى بر پیکر استکبار وارد کرده است، خیلى عمیق بوده. دشمن ما فلان گروهک منزوى با چهارتا آدم کوچک یا بزرگ نیست. دشمن ما فلان دولت منطقه‏اى عاجز و ناتوان نیست که تو ملت خودش هم پایگاهى ندارد. دشمن ما دستگاه عظیم استکبار است که مهمترین تصمیم‏گیرهایش سرمایه‏داران صهیونیست و کمپانى‏دارها و تراست‏دارها و کارتل‏دارهاى گردن‏کلفت دنیایند. این، در مقابل نظام اسلامى ایستاده است و البته از همه‏ى شیوه‏ها هم استفاده میکند. ضربه به او خورده است که این جور مى‏بینید از همه‏ى امکانات استفاده میکند، از همه‏ى وسائل استفاده میکند. حالا از ایجاد واگرائى نسبت به عقاید اسلامى، سوق دادن جوانان به مواد مخدر، به فساد، به استفاده‏ى از غفلت بعضى از دستگاه‏ها، جوانها را آسیب‏پذیر کردن، تا اختلافات مذهبى، تا اختلاف شیعه و سنى، تا فلان گروهک؛ و اگر دستش برسد در متن مسئولین بالا و نیمه‏بالاى جمهورى اسلامى هم نفوذ بکند، این کار را هم میکند. همه‏ى تلاش را دارند میکنند. با همه‏ى این تلاشها مؤمنین ایستاده‏اند: «کالجبل الرّاسخ لا تحرّکه العواصف». این تندبادها نمیتواند جمهورى اسلامى را تکان بدهد.
    براى یک رزمنده بزرگترین خطر این است که جهتگیرى را گم کند؛ نداند دشمن کجاست، دوست کجاست. اگر ندانست دشمن کجاست و دوست کجاست، آنوقت ممکن است به طرف دوست آتش کند؛ به خیال اینکه دارد به طرف دشمن آتش میکند...این خیلى تأسف‏آور است. و دشمن این را میخواهد.
    وقتى اختلاف پیدا شد، وقتى تفرقه پیدا شد، وقتى نسبت به هم سوءظن وجود داشت، وقتى یکدیگر را خائن دانستیم، طبیعى است که با هم همکارى نخواهیم کرد. همکارى هم اگر بکنیم، با هم صمیمى نخواهیم بود. این همان چیزى است که آن دشمن دنبال اوست.
    امروز دشمنىِ با اسلام از گذشته جدى‏تر است، دلیل آن هم وجود حاکمیت اسلام در اینجاست. از حاکمیت اسلام، از پرچم برافراشته‏ى اسلام در ایران، احساس خطر میکنند. این پرچم را باید محکم نگه دارید. این حاکمیت را باید همه قدر بدانند. هر که به اسلام علاقه‏مند است، هر که به قرآن معتقد است، باید این حاکمیت را قدر بداند. این، هدف و جهت کلى است.
    بخصوص باید مواجهه‏ى با دشمن را در حوزه‏ى تفکر و احساس جوانها اهمیت بدهید و بدانید که دشمن اولین نقطه‏اى را که مورد توجه قرار میدهد، آن نقطه‏ى فعال است که یکى از بخشهاى آن، عبارت است از نسل جوان؛ چون امید به نسل جوان است و سازنده‏ى آینده، نسل جوان است، لذا آنجا را دشمن هدف قرار میدهد.
    البته یکى از نقاط حساس هم علماى دین هستند؛ دشمن آنجا را هم به انواع مختلف و اشکال گوناگون هدف قرار میدهد. شاهدش هم همین فشارهائى است که وجود دارد .



    یاسر ::: جمعه 88/3/22::: ساعت 5:14 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    Image

    بار دیگر آوازه ایران به گوش جهانیان رسید و پرچم عزت جمهوری اسلامی ایران بر بام جهان به اهتزار درآمد.
    از چند روز قبل، استکبار جهانی و مزدورانش تلاش مذبوحانه ای داشتند تا مانع این پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران شوند. و سرانجام امروز کنفرانس ضد تبعیض نژادی «دوربان 2» در ژنو برگزار گردید و پیام ملت شریف ایران، در جهان طنین انداز شد.
    ابتدا اراذل بی ادب مکتب دموکراسی غرب، با جنجال و هیاهو و توهین به رئیس جمهور محبوب ملت ایران، آقای احمدی نژاد، سعی نمودند مانع سخنرانی وی شوند، که نشد. و سپس نمایندگان چند کشور مدعی دموکراسی و آزادی بیان، چهره واقعی ضد دموکراسی خود را به جهانیان نشان دادند و با قهر و بی ادبی، سالن کنفرانس را ترک نمودند و با این کار احمقانه، سبکسری و رذالت خود را به نمایش گذاردند.
    نعره های احمقانه اراذل آمریکایی و اسرائیلی نتوانست فریاد حق نماینده ملت ایران را خاموش کند. و چه زیبا و افتخار آفرین، عزت و عظمت ملت ایران را به نمایش گذارد.
    به راستی، آقای احمدی نژاد سردار بزرگ جبهه نبرد سیاسی با استکبار جهانی است. بیهوده نیست که استکبار جهانی و مزدورانش در خارج و در داخل، علیه او از پا نمی نشینند و به هر کار احمقانه ای دست می زنند.
    این پیروزی بزرگ و افتخار آفرین را به مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران (آقای احمدی نژاد) و ملت شریف ایران، تبریک می گویم و برای رئیس جمهور عزیزمان آرزوی سلامت و موفقیت های بیشتر دارم.

    پاینده باد جمهوری اسلامی ایران
    پیوسته در اهتزاز باد پرچم جمهوری اسلامی ایران
    زنده باد رئیس جمهور غیرتمند و عزیز ملت ایران، آقای احمدی نژاد
    زنده باد ملت بزرگ و شریف ایران



    یاسر ::: دوشنبه 88/1/31::: ساعت 11:42 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 0
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :184422

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    دشمن شناسی - گوهر حقیقت

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<