سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود : یاد دهید و آسان گیرید و سخت مگیرید [ابن عباس]
دولت و مجلس - گوهر حقیقت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • نقد استاد حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی بر رفتار سران مجلس با رئیس‌جمهور:
    چپ و راست برای فلج ساختن دولت احمدی‌نژاد کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.
    منتقد بر چند گونه است:
    1 - گروهی، منتقد ابزاری‌اند. آنان که خود پایداری ندارند و به اعتبار کسانشان به مقامی می‌رسند و تحت تأثیر دیگران، دولتی را نقد می‌کنند و تا آنجا پیش می‌روند که برای اثبات نظر باطلشان، استناد به گفته‌های دشمنان هم می‌کنند.
    2 - گروه دیگر آنان که به عقده حقارت، مبتلا هستند و همیشه خود می‌سوزند و دیگران را می‌سوزانند و تخریب‌گران ماهری‌اند.
    اما اینک عمده‌ی مخالفان دولت، به وضعیتی رسیده‌اند که گویی هر نفسی که احمدی‌نژاد می‌کشد و هر تصمیمی که می‌گیرد، از نظر آنان باید درهم کوبیده شود. چپ و راستی که احمدی‌نژاد به ساز هیچ‌یک نرقصید و دل به دریا زد و بی‌واسطه با مستضعفان، سخن گفت و به خدمت‌شان کمر بست و نان بسیاری را آجر ساخت، اینک برای فلج ساختن دولت در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. چرا؟
    انصاف را، آیا این اشکال است که چرا رئیس‌جمهور، کابینه خود را از کسانی برگزیند که به آنان اعتماد دارد؟ آیا این شهامت نیست که چون فرد منتخب خود را مناسب ندید، بدون جمود و تعصب، او را گرچه دوست نزدیکش باشد، کنار گذارده و دیگری را برگزیند؟ آیا شما می‌دانید امیرمؤمنان(ع) پس از آنکه نامه صدارت شخصی را به دستش ‌داد، گاه هنوز به سکان مأموریت نرسیده، او را عزل ‌کرد؟! آیا می‌دانستید بزرگان اسلام با نصب اسامة‌بن‌زید به سرکردگی قوا به خاطر جوان بودن و به اتهام بی‌تجربگی، بر پیامبر(ص) منتقد بودند؟ مگر امام خمینی اصرار بر انتخاب و انتصاب جوانان نداشت و مگر اکثر وزیران در زمان امام، مردمانی گمنام و زیر 40 سال نبودند؟!
    استاد رحیم پور خطاب به اصولگرایان می افزاید: به راستی چرا مجلس پنجم، یعنی راستی‌های شکست خورده که در اختیار همفکران بعضی از شما بود، چنان در برابر دولت بنیان‌سوز و سکولار خاتمی، تسلیم محض بودند و در همه چیز با او و وزیرانش، مماشات می‌کردند ولی اینک دولت 25 میلیونی احمدی‌نژاد را، به هر بهانه و در هر فرصت، تحت فشار قرار می‌دهید و بهانه‌های بنی‌اسرائیلی می‌گیرید؟! آیا رأی بی‌سابقه‌ی ملت و حمایت مکرر رهبری، هیچ‌یک حجت را بر شما تمام نکرده است که در کنار فراکسیون فرصت‌طلب دوم خردادی‌های شکست خورده در مجلس قرار می‌گیرید؟
    چرا وزرای خاتمی، در نزد شمایان، آن همه محترم بودند که جرأت کوچکترین انتقادی نمی‌کردید و چرا در دولت‌های جناح راست‌ در دوره‌ی ماقبل خاتمی، هر رفتار نادرستی که انجام می‌دادند، به‌به می‌گفتید و امروزه این همه منتقد و ریزبین شده‌اید؟! چرا در ظرف 30 سال، سخنی درباره توزیع عادلانه سوبسید بیت‌المال نگفتید و همواره زکات اسلامی را به صورت زکات فرهنگی و سوبسید به نازپروردگان تقدیم کردید؟! سخن با شمایان بسیار است. اهل آخرت، از خدا بترسند و اهل دنیا آگاه باشند که موکلین، وکیلان را زیر ذره‌بین نگاه مستضعف‌پرور خود دارند و همه‌ی‌ جناح‌ها در انتخابات مجلس نُهم و... به آراء 25 میلیونی ملت، که شاید دیگر برای هیچ کس تکرار نگردد، محتاج خواهند بود.
    دوستان! به ملت و انتخاب ملت، احترام بگذارید. انتقاد کنید اما کینه‌ورزی و اهانت نکنید و تعصب نورزید و تسویه حساب شخصی نکنید. این دولت انقلابی، پرطرفدارترین و مردمی‌ترین دولت در تاریخ جمهوری اسلامی است و در برابر دشمنان جهانی و این همه کینه‌توزان داخلی، سزاوار همدلی و همیاری است نه سنگ‌اندازی و تضعیف.
    بگذارید دولت سرپا بایستد و نهضت اصلاحات بزرگ را در این کشور، آغاز کند.


    یاسر ::: سه شنبه 88/6/10::: ساعت 11:5 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    روز دوشنبه بعد از ظهر، برنامه بررسی صلاحیت وزیران توسط نمایندگان مجلس را از تلویزیون تماشا می کردم. ساعت 17 که شد، رئیس مجلس (آقای لاریجانی) از نمایندگان خواست که برای تمدید جلسه به مدت 1 ساعت رأی بدهند و برای تأکید گفت « رأی بدهید که به اسلام لطمه نخورد»!؟
    هنگام سخنرانی یکی از وزیران پیشنهادی نیز، در حالی که نماینگان به سخنان او توجه نمی کردند، آقای رئیس مجلس تذکر داد که به سخنان وزیر توجه کنند و گفت: «این به نفع اسلام است.»!؟
    نفهمیدم به کار بردن این دو تعبیر توسط آقای رئیس مجلس، چه معنایی داشت؟ و چه ربطی با جلسه و مباحث آن؟ ظاهرا آقای رئیس خواسته خوشمزگی کرده باشد. ولی آیا توجه دارند که این گونه حرف زدن، نوعی به مسخره گرفتن اسلام است، گرچه ناخواسته و از سر ناآگاهی باشد؟
    لابد این را هم باید به حساب لغزش های نخبگان! گذاشت.



    یاسر ::: سه شنبه 88/6/10::: ساعت 10:34 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    به گزارش کیهان مورخ 5/6/88: به نظر می رسد در این روزها بانوان از بداقبال ترین وزرای پیشنهادی کابینه دهم هستند که تاکنون نمایندگان حمایت قابل توجهی از آنها به عمل نیاورده اند. در همین ارتباط «جهانبخش امینی» نماینده کرمانشاه با اشاره به معرفی سه وزیر زن از سوی رئیس جمهور گفت: برخی مراجع تقلید درخصوص معرفی وزرای زن اظهارنظرهایی کرده اند و ممکن است این اظهارنظرها بر رای نمایندگان تاثیر بگذارد.
    سؤال:
    آیا همیشه نمایندگان محترم مجلس در تصمیم گیریهای خود اظهار نظر مراجع را مد نظر قرار می دهند؟ یا اینکه برای به کرسی نشاندن نظر خود، فرافکنی کرده و نظر مراجع را مستند تصمیمات خود قرار می دهند؟



    یاسر ::: سه شنبه 88/6/10::: ساعت 10:18 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم سقز :(88/2/29)
    خدا را سپاسگزاریم که مسئولین با دلسوزى، مسائل مردم استانهاى مختلف را دنبالگیرى میکنند؛ من این را مشاهده میکنم، مى‏بینم. مسئولین دولتى چه در سفرهائى که میکنند - سفرهاى استانى - چه در تصمیم‏گیرى‏هاى دیگر، من مى‏بینم از نزدیک، با دلسوزى، مسائل مردم را دنبال میکنند.


    یاسر ::: جمعه 88/3/22::: ساعت 5:34 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 35
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :184457

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    دولت و مجلس - گوهر حقیقت

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<