سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردی از قبیله خثعم نزد رسول خدا آمد و گفت : «منفورترین کار نزد خداوند چیست ؟».فرمود : «شرک ورزیدن به خداوند» .پرسید : «پس از آن چیست ؟».فرمود : «بُریدن از خویشان» .پرسید : «پس از آن چیست ؟».فرمود : «امر به منکر و نهی از معروف» . [.عبداللّه بن محمّد ـ به نقل از امام صادق علیه السلام ـ]
انتخابات - گوهر حقیقت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در میدان آزادی سنندج 22/2/88 :
    عزیزان من! انتخابات نزدیک است؛ امروز یک ماه به روز انتخابات باقى است. انتخابات یکى از آزمونهاى بزرگ ملت ایران در مقابل چشم دشمنان است؛ به همین جهت روى انتخابات ما حساسند. از حدود یک سال پیش، دستگاههاى تبلیغاتى دشمنان ملت ایران، با یک شیب ملایمى شروع کردند علیه این انتخابات حرف زدن و اقدام کردن و مطلب ساختن؛ دستگاههاى امنیتى‏شان هم مشغول شدند به خبرگیرى و گمانه‏زنى و پیشنهاد دادن. روى این انتخابات حساسند. امروز هم شما وقتى به خبرهاى رسانه‏هاى گوناگون خارجى - که بسیارى از اینها دل پرکینه و پردشمنى‏اى نسبت به ملت ایران دارند - نگاه کنید، خواهید دید نسبت به انتخابات ما بى‏تفاوت نیستند و سعى می کنند اغراض خودشان را عمل کنند. این اغراض چیست؟ در درجه‏ى اول، هدفشان تعطیل شدن انتخابات است که انتخابات نباشد. در یک دوره‏اى سعى کردند انتخابات مجلس شوراى اسلامى را به انواع و اقسام حیله‏ها متوقف کنند. خداى متعال نخواست و اراده‏ى مردان مؤمن نگذاشت؛ نتوانستند. از این مأیوسند که انتخابات را بکلى تعطیل کنند. در درجه‏ى بعد، هدفشان این است که انتخابات سبک و سرد برگزار بشود. می خواهند ملت ایران حضور فعالى در انتخابات نداشته باشد.
    ملت عزیز ایران! من به شما عرض می کنم، درست در نقطه‏ى مقابل خواست دشمنان، همه‏ى ما باید در انتخابات حضور فعالى داشته باشیم. انتخابات آبروى ملى ماست؛ انتخابات یکى از شاخصهاى رشد ملى ماست؛ انتخابات وسیله‏اى براى عزت ملى است. وقتى ببینند که ملت ایران با شور و با شعور و با درک کامل و آگاهى پاى صندوقهاى رأى می روند، معنایش چیست؟ معنایش این است ملت براى خود حق و توان تصمیم‏گیرى قائل است؛ می خواهد در آینده‏ى کشور اثر بگذارد و مسئولان کشور و مدیران اصلى کشور را انتخاب کند. انتخاب رئیس جمهور یعنى انتخاب رئیس قوه‏ى مجریه و کسى که اغلب امکانات کشور در اختیار اوست. و مى‏بینید اگر چنانچه رئیس جمهورى شور و نشاط و شوق و اراده داشته باشد، چه خدمات بزرگى را براى این کشور انجام می دهد؛ می خواهند این نباشد. من عرض می کنم: همه باید اصرار داشته باشید که در انتخابات شرکت کنید. به نظر من مسئله‏ى اول در انتخابات، مسئله‏ى انتخاب این شخص یا آن شخص نیست؛ مسئله‏ى اول، مسئله‏ى حضور شماست. حضور شماست که نظام را تحکیم می کند، پایه‏هاى نظام را مستحکم می کند، آبروى ملت ایران را زیاد می کند، استقامت کشور را در مقابل دشمنى‏ها زیاد می کند و دشمن را از طمع ورزیدن به کشور و از فکر ضربه زدن و توسعه و فساد و فتنه منصرف می کند. این یک مسئله‏ى بسیار مهم است؛ پس مسئله‏ى اول، شرکت در انتخابات است....



    یاسر ::: چهارشنبه 88/2/23::: ساعت 12:25 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    پایگاه خبری دیلم :
    در دیدار سید محمد خاتمی با ناطق نوری، وی ضمن انتقاد از کاندیداتوری ‏خاتمی، گفته: با وجود مهندس موسوی نیاز به کاندیداتوری شما نیست چرا که مهندس موسوی خوبی‌های شما را دارد اما ایرادات ‏شما را ندارد،‌ البته خوبی‌های احمدی‌نژاد را هم دارد بدون این که اشکالات او را داشته باشد!؟‏
    ناطق نوری پایبندی مهندس موسوی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، اخلاق، مردانگی و داشتن سعه صدر را ستوده و گفته است: زمانی که ‏من در دولت مهندس موسوی، وزارت کشور را برعهده داشتم و طبیعتاً مسئول برگزاری انتخابات مجلس بودم،‌ رئیس کل وقت بانک مرکزی ‏اظهاراتی درباره انتخابات کرد و من در واکنش به آن،‌ نامه‌ای نوشتم و به او تذکر دادم. مهندس موسوی که از این نامه باخبر شده بود از من ‏برای نوشتن آن نامه انتقاد کرد و بنده در جلسه دولت گفتم که چون وزارت کشور مسئول برگزاری انتخابات است این کار رئیس بانک ‏مرکزی با عنوان مقام، خلاف قانون است و با وجود آن که مهندس موسوی و من از دو طیف سیاسی رقیب بودیم و ایشان مافوق بنده بودند، ‏در همان جمع وقتی که توضیحات مرا شنیدند قانع شدند و در جلوی سایر افراد از من عذرخواهی کردند که نشان‌دهنده پایبندی ایشان به ‏اخلاق و مردانگی است، امری که اکنون کمتر شاهد آن هستیم!؟
    گفته می‌شود در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران نیز ناطق نوری از حمایت این جامعه از کاندیداتوری احمدی‌نژاد به‌شدت ‏مخالفت کرده است.!؟



    یاسر ::: دوشنبه 88/2/7::: ساعت 12:6 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    پایگاه خبری دیلم :

    در دیدار میرحسین موسوی با اکبرهاشمی رفسنجانی، هاشمی به میرحسین توصیه کرده است که در سخنرانی هایش شفاف تر عمل کند و گفته: اگر شما سخنرانی هایتان را شفاف کنید و تفکرات تان را عرضه نمایید، به طور قطع جوانان نیز جذب خواهند شد.

    در جلسه مذکور، میرحسین از هاشمی خواسته است که حمایت خود را از وی علنا اعلام کند و گفته است: بنده همیشه برای شما احترام قائل بوده و هستم، زیرا شما نورچشم امام (ره)و از استوانه های انقلاب بودید، هر چند که چند سالی از هر دو طرف به شما ظلم هایی صورت گرفت... از شما انتظار دارم که در انتخابات به طور شفاف موضع گیری کنید؛ بنده صراحت بیان شما را از شما می خواهم.

    هاشمی در پاسخ گفته است: من خودم خواستار حضور شما در این عرصه هستم، زیرا شما هم تیم قوی و علمی دارید و هم در این شرایط تنها کسی هستید که می تواند در برابر احمدی نژاد رقابت کند... هر کمکی از دست بنده برآید دریغ نمی کنم و به بچه های دولت ائتلافی گفته ام که با شما به توافق برسند و از شما حمایت کنند. (دولت ائتلافی چه صیغه ای است؟)

    میرحسین گفته است: من به حمایت شما افتخار می کنم ولی فقط می خواهم که علناً موضع گیری کنید، زیرا نظر شما تأثیرگذار است و برخی از معادلات را بهم می زند.

    هاشمی گفته است: مراقب برخی تندروی ها باشید تا از بلاهایی که تند روها بر سر اصلاحات و خاتمی آوردند مصون بمانید.

    موسوی گفته است:عده ای از اصولگرایان اعلام آمادگی کرده اند که از بنده حمایت کنند که این مسئولیت مرا سنگین می کند.اما بعضی از انها که اتفاقا سرشناس هم هستند معذوریت هایی دارند.



    یاسر ::: یکشنبه 88/2/6::: ساعت 11:55 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    سحام‌نیوز: با صراحت اعلام می‌کنم که این رئیس‌جمهور(احمدی‌نژاد)،‌ توانایی لازم را برای اداره کشور ندارد، اگر توانایی مدیریتی داشت الآن در چنین وضعی نبودیم... دولت نواقصی دارد، دولت ضعیف است، دولت نتوانسته برای بهبود معیشت مردم کار کند؛ زیرا مدیریت کشور متزلزل است و تا وقتی که مدیریت این‌چنین باشد نمی‌توان انتظار داشت که برای این مردم کار شود.

    این جملات صریح در باره عدم توانایی مدیریت حاکم بر کشور برای اداره کشور را مهدی کروبی در اجتماع مردم اراک در مسجد سید‌های این شهر بیان کرد و از مردم خواست که برای حل مشکلات حاکم بر کشور به صورت گسترده در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری حضور یابند. (و البته به او رأی بدهند) 

    *************

    همه افراد عاقل، منصف و متدین، معتقدند که در مقام اثبات خویش نباید به تخریب دیگران پرداخت. اما چرا برخی از کاندیداها از ابزار تخریب استفاده می کنند؟ شاید غیر از این چیزی برای گفتن ندارند. جالب است که کسانی که به تخریب دیگران می پردازند، دیگران را متهم به تخریب خود نموده و جیغ و داد هم سر می دهند.

    چه خوب بود که کاندیداها به جای تخریب دیگران، از تبلیغ صحیح و مشروع استفاده می کردند.



    یاسر ::: یکشنبه 88/2/6::: ساعت 11:30 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    در اخبار آمده بود که بلاخره آقای محسن رضایی نیز نام خود را وارد لیست کاندیداهای ریاست جمهوری کرد!
    درباره چرایی اقدام وی باید گفت: علاوه بر این که کاندیدا شدن برای همه واجدان شرایط قانونی، آزاد است. آقای رضایی به فرموده سعدی شیرازی عمل کرده که گفت:
    سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز - مرده آن است که نامش به نکویی نبرند
    آقای رضایی فکر کردند، برای اینکه نامشان به نکویی برده شود، بهتر است در لیست کاندیداها باشد. و الا ممکن است نام ایشان به فراموشی سپرده شود.



    یاسر ::: شنبه 88/2/5::: ساعت 10:21 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    آن مرد آمد، همه گفتند او با تردید آمد، اما خودش گفت با تدبیر آمدم!؟
    سپس مردی دیگر آمد!؟   و آن مرد رفت !؟  

    آن مرد گفت: چون این مرد آمد، من می روم!؟
    این مرد هم گفت: چرا وقتی من آمدم، آن مرد رفت!؟

    انگار این آمدن ها و رفتن ها، همه با تدبیر بوده است، اما این تدبیرها در کدام نهان خانه تنظیم شده است؟ خدا کند در نهان خانه اغیار نبوده باشد. و نکند که مصداق این شعر باشند:
    چه خوش بود ز یک کرشمه برآید دو کار
    هم مطرح کردن نام خود، هم رضایت اغیار



    یاسر ::: شنبه 88/2/5::: ساعت 10:13 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    پیام تشکر مقام معظم رهبری از ملت حماسه ساز ایران

    بسم‌ الله الرحمن الرحیم

    ملت آزاده و سربلند! هم‌میهنان عزیز

    این بار نیز حضور پر قدرت و حماسه ‌آمیز شما بر مکر دشمنان غلبه کرد و حجم سنگینِ جنگ‌ روانی دشمن برای بی‌رونق ساختن انتخابات را به حبابی پوچ و هرزه‌ گرد، بدل ساخت.
    اینک جمهوری اسلامی با برگزاری حدود 30 انتخابات مردمی و آزاد در کمتر از 30 سال و در شرائط سخت و آسان، نشان داده است که صادق‌ترین نظام مردم سالار در جهان جدید است و بدینگونه است که الگوهای مادی، از دموکراسی های دین‌گریز تا استبدادهای فردی و حزبی و صنفی، بتدریج در چشم هوشمندان جامعه‌ی جهانی، مورد سؤال و تردید اساسی قرار خواهد گرفت.
    در غوغای آن همه ناسازگاری های جعلی و دروغین میان جمهوریت و اسلامیت، اینک نظام مردمی و اسلامیِ شما، همه‌ی مدل های ضدّ دینی یا ضد مردمی را به چالش کشیده است.
    با همت و هشیاری شما یکبار دیگر همه‌ی ترفندهای شیطانی، از صدور قطعنامه و تحریم انتخابات، تا دعوت ناظران بیگانه به دخالت در حقوق و زندگی مردم، از سیاه ‌نمایی در خصوص مدیریت کشور، تا ترساندن مردم از خطر حمله‌ی دشمن، از تهمت سالم‌ نبودن انتخابات، تا تلقین دلسردی و بی‌تفاوتی مردم، و بخصوص پیشگویی های تبلیغاتی و شیطانی درباره‌ی مشارکت نکردن جوانان،‌ همه و همه به سنگ خورد و درهم شکست.
    ملّت شریف و مسؤولیت‌ شناس ایران، از زن و مرد، پیر و جوان، شهری و روستائی، بار دیگر به نام خدا به میدان آمدند تا مجلس شورای اسلامی را به نمایندگان خود بسپرند و مجلسی آگاه، متدین، نخبه، ضد استکبار، مقتدر، دردشناس و مردم‌گرا برای چهار سال آینده فراهم آوردند.
    اینجانب خاشعانه و با همه‌ی وجود، خداوند حکیم و عزیز را سپاس می گویم و از شما مردم بزرگوار عمیقاً تشکر می کنم که به توفیق الهی و با عزم راسخ خود چنین صحنه‌ی باشکوهی را رقم زدید و اتحاد ملی را در پایان سالی که به این نام، نامیده شده،‌ به نمایش در آوردید.
    بویژه باید از جوانان عزیز تشکر کنم که برابر آمار، سهم بزرگی از این مشارکت همگانی را بر دوش گرفتند و با اینکه حداقل سن انتخاب، سه سال ارتقاء یافت و چند میلیون نوجوان کمتر از هجده سال از شرکت در انتخابات محروم شدند، میلیون ها جوان زیر 30 سال به سوی صندوق های رأی شتافتند و با حضور شور انگیز خود نشان دادند که پسران و دختران نسل بعد، آماده‌ی تحویل گرفتن این جمهوری مقدس می باشند که خون بهای دهها هزار شهید و محصول مبارزه سال های متمادی ملت ایران است.
    شما نشان دادید که انقلاب اسلامی زنده است و با گذر زمان بالنده‌تر می شود.
    لازم می دانم از همه‌ی جریان های سیاسی که با احساس مسؤولیت در این آزمون بزرگ شرکت کرده‌اند، و نیز از مجریان و ناظران انتخابات که با تلاش طاقت‌فرسا، بار این مسؤولیت قانونی را بر دوش کشیدند و با صداقت و امانت،‌ آراء مردم را صیانت نمودند، و از رسانه‌ی ملی که با هنرمندی و ابتکار، فضای حماسه و حضور را رونق بخشید، و از متصدیان نظم و امنیت که آسایش ذهنی مردم را تأمین کردند و از دیگر رسانه‌ها که به هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات کمک کردند، و از نامزدهای رأی آورده و یا رأی نیاورده و سرانجام از نمایندگان مجلس هفتم که دوره‌ی نمایندگی را در خدمت مردم گذرانیدند، صمیمانه سپاسگزاری کنم.
    امید است با کمک و توفیق الهی و با توجهات حضرت بقیة‌الله‌ ارواحنا فداه مجلس هشتم با احساس بار مسؤولیت دینی و انقلابی خود، به پیشرفت روز افزون کشور و عزت ملی و شاداب تر کردن جمهوری اسلامی نائل گردد، انشاءالله.

    سیّدعلی خامنه‌ای

    25/اسفند/1386



    یاسر ::: شنبه 86/12/25::: ساعت 9:59 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در ساعات آغازین انتخابات، پای صندوق رأی حضور یافته، ضمن برگزیدن کاندیداهای مورد نظر خود و انداختن رأی به صندوق، ملت شریف ایران را به انجام این وظیفه دینی و سیاسی، توصیه فرمودند.
    -------------------------
    خداوند بزرگ را سپاسگزارم
    که اسیر هوای نفس و احساسات تهی از شعور نشدم
    اسیر کینه های بی اساس و ذهنیات منفی بی منطق نگشتم
    فریب افراد نا آگاه و مخالف با مصالح ملی کشور و عزت و شرف ایران، را نخوردم
    در دام دشمنان اسلام و دشمنان ایران اسلامی و ملت سربلند ایران، نیفتادم
    ندای تحریم گران انتخابات و پیام بوش و امثال بوش را لبیک نگفتم
    به وجدانم و ندای فطرتم، گوش دادم
    وظیفه خود در قبال دینم، کشورم، خون پاک شهیدان میهنم و... را در پیش روی خود دیدم
    به ندای مرد پاک الهی که برخاسته از دلسوزی و خیرخواهی برای اسلام و مسلمانان و ملت سرفراز ایران است، لبیک گفتم
    آگاهانه و سرفراز، به پای صندوق رأی رفتم و به کوری چشم دشمنان، رأی خود را به کاندیداهای مورد نظرم دادم
    و به این اقدام خود، می بالم و افتخار می کنم
    امیدوارم خداوند بزرگ و امام زمان (عج) را خشنود نموده باشم



    یاسر ::: جمعه 86/12/24::: ساعت 4:2 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مردم سرافراز ایران اسلامی:

    ملتهاى دنیا حقیقت را فهمیدهاند؛ پردهى نفاق از روى این مستکبرین برطرف شده است. آنها هم میدانند؛ میدانند که ملت ایران میاندار این حرکت عظیم امت اسلامى است؛ این را میدانند، لذا دشمنیها را متوجه ایران کردهاند. هرچه که براى ایران و ایرانى مایهى عزت و قدرت و رفاه و راحتى است، آنها باهاش دشمنند؛ یکىاش همین انتخاباتى است که چند روز دیگر تجربهى عظیم مردم ماست که بروند به پاى صندوقهاى رأى. با انتخابات شما اینها دشمنند؛ با اصل انتخابات دشمنند؛ با حضور پرشور و گستردهى مردم در انتخابات دشمنند؛ با انتخاب آدمهاى اصلح و طرفدار حقوق مردم و متعبد و پایبند به مبانى اسلامى و ارزشهاى اسلامى مخالفند، دشمنند؛ چرا؟ چون میدانند اینها هم انتخابات، هم حضور گستردهى مردم، هم حضور آدمهاى مناسب و شایسته در مجلس، به ضرر آنهاست؛ لذا مخالفت میکنند. هرجور مخالفتى که میتوانند میکنند؛ تبلیغات میکنند، رادیو به راه مىاندازند، در رادیوهاى گوناگونشان به خیال خودشان مردم را از انتخابات دلسرد میکنند - دارند به خیال خودشان کار میکنند - نتیجه هم انشاءاللَّه کاملاً بعکس است.
    همین هفتهى گذشته آمریکا گفت: ما میخواهیم علیه ایران از شوراى امنیت قطعنامه بگیریم براى اینکه مردم ایران را از صندوقهاى رأى دور کنیم. شما فکرش را بکنید؛ اینها آنوقت مدعى مردمسالارى و دموکراسىاند! خوب، حضور مردم در هر نقطهاى از دنیا در انتخابات، مردمسالارى است؛ دموکراسى دیگر معنایش غیر از این چیست؟ اما چون میدانند که ملت ایران با حضور پرشور در انتخابات براى خود قدرت مىآفریند، عزت خلق میکند، میخواهند این نباشد. البته از همین حالا معلوم است، در طول این سى سال گذشته هم معلوم بوده است که هر وقت دشمنان این ملت سعى کردند مردم در انتخاباتى شرکت نکنند و تبلیغات کردند، مردم بعکس پرشورتر در انتخابات شرکت کردهاند. این دفعه هم همینجور خواهد شد به توفیق الهى
    .
    مردم میدانند که حضور آنها در انتخابات مایهى قدرت و ابهت بینالمللى آنهاست. آنها این را نمیخواهند. آنها میخواهند مردم در انتخابات شرکت نکنند تا این نشانهى روگردانى مردم از نظام اسلامى باشد و نظام اسلامى به این وسیله ضعیف بشود و آنها بتوانند به ملت و کشور و دولت و همه فشار وارد کنند
    .
    آنها میدانند که حضور پر شور مردم در انتخابات به مردم قدرت میدهد و آنها دیگر نمیتوانند نقشههایشان را نسبت به ایران اجرا کنند. میخواهند این نباشد. تمام دستگاههاى تبلیغاتىشان را به راه انداختهاند که مردم را از حضور در انتخابات منصرف کنند. عواملشان هم البته هستند متأسفانه؛ غیر از رادیوها و وسائل تبلیغاتى آنها، گاهى در گوشه و کنار در داخل هم هستند، براى اینکه مردم را از انتخابات دلسرد کنند. آنها نسبت به آنچه که در کشور، از خدمات عظیمى که انجام گرفته است، ایجاد تردید میکنند.کى میتواند منکر بشود که چه خدمات بزرگى را دولت و مجلس به این کشور کردهاند. کارهاى عظیمى که انجام گرفته است و کارهائى که ان شاءاللَّه به توفیق الهى ثمرات آن و نتائج آن را مردم بمرور خواهند دید. براى اینکه اینها را از چشم مردم دور کنند و مردم را دلسرد کنند، هر چه میتوانند و در چنته دارند، علیه دولت، علیه مجلس، علیه مسئولین بیان میکنند، تا مردم را دلسرد کنند. یا مثلاً شبههى در خود انتخابات، که آیا این انتخابات آزاد است، آیا آزاد نیست؟ آیا در این انتخابات دستکارى نمیشود، تقلب نمیشود؟ من میتوانم با اطمینان کامل به شما عرض کنم که انتخابات - چه در این دورهاى که دو سه روز دیگر انجام خواهد گرفت انشاءاللَّه، چه در دورههاى قبل - درست انجام میگیرد. به همین دلائل هم هست که ما گفتیم، باز هم تکرار میکنیم: شرکت و حضور در انتخابات براى مردم، هم یک فریضهى سیاسى است، هم یک فریضهى دینى است. این مثل این است که یک انسانى بدن خودش را با ویتامین و با غذاهاى مقوى تقویت کند؛ وقتى بدن تقویت شد، میکروبها دیگر نمیتوانند در او نفوذ کنند؛ دشمنى هم اگر حمله کرد، میتواند از خودش دفاع کند. این، مهمترین مسئله در باب انتخابات است؛ یعنى حضور مردم
    .
    ملت ایران همچنانى که در این حدود سى سال نشان داده است، هر جائى که آزمونى براى نشان دادن اقتدار ملى بوده است، وارد شده است. اگر راهپیمائى بوده است، تظاهرات بوده است، اگر انتخابات بوده است، اگر حضور در جبههها در دوران دفاع مقدس بوده است - هر جائى که مظهرى از مظاهر قدرت ملى محسوب میشده است - ملت ایران با هوشیارى، با شجاعت در آن حضور پیدا کرده است. و همین است که در طول این سى سالى که تقریباً از انقلاب میگذرد، کشور شما، ملت شما، دولت شما روز به روز قوىتر شده است؛ روز به روز آرمانهاى انقلاب و مبانى انقلاب و ارزشهاى انقلاب در او زندهتر شده است
    .
    ارزشهاى انقلاب چیست؟ ارزشهاى انقلاب در درجهى اول، استحکام ایمان و دیانت در دلهاست - که منشأ همهى کارها و مجاهدتها این است - عدالت اجتماعى است، مبارزهى با فساد است، آزادى مردم در انتخاب است، عدم تحمیل آراء فردى و حزبى و دولتى و غیره بر مردم است، که مردم آزادانه فکر کنند، آزادانه عمل بکنند؛ در چارچوب مقررات اسلامى. مردمسالارى دینى یعنى این. اینها ارزشهاى انقلاب و مبانى انقلاب است. لذا شما که میخواهید بروید پاى صندوق رأى و رأى بدهید، هدفتان این باشد که یک مجلسى تشکیل بشود پایبند به همین مبانى انقلاب و ارزشهاى انقلاب. نماینده، متدین، امین، معتقد به عدالت اجتماعى - استقرار عدالت در سرتاسر کشور - متنفر از فساد در هر بخشى و در هر طبقهاى از طبقات مسئولین، معتقد به عزت جمهورى اسلامى؛ مجلس باید یک چنین مجلسى باشد. ما هفت دوره مجلس شوراى اسلامى را گذراندیم. در مجلس شوراى اسلامى گاهى اتفاق افتاده است که کسانى آمدهاند که با اسم «اسلامى» براى این مجلس مخالفت کردهاند! در دورهى اول که بحث این بود که اسم مجلس چه باشد - که آمده بود «مجلس شوراى اسلامى» - یک عدهاى ایستادند که نه، «اسلامى» نباشد! خوب، این نمایندهى ملت ایران نیست. ملت ایران براى اسلام این فداکاریها را کرده است. ملت ایران عظمت خود را، عزت خود را، اقتدار خود را، آسایش و رفاه خود را در اسلام جستجو میکند. یک عدهاى پیدا شدند که با اسم «اسلامى» براى مجلس مخالفت کردند! خوب، این مطلوب نیست. یا یک کسانى در یک مجلس دیگرى پیدا شدند، تصمیم گرفتند بر طبق خواستهى مخالفین که میگفتند بساط انرژى هستهاى را جمع کنید، در کشور قانون بگذرانند که دولت را الزام کنند که دنبال انرژى هستهاى نرود! این هم بود در یکى از مجالس ما. این چیزى نیست که ملت ایران آن را بخواهند. اما در همین مجلس هم - همین مجلسى که الان بر سر کار هست - قانون گذراندند و دولت را موظف کردند که بایستى انرژى هستهاى را دنبال کند و موانع سر راه را برطرف کند. همه جور داشتیم
    .
    باید ما هوشیار باشیم؛ آحاد ملت باید هوشیار باشند. نمایندهى متدین، امین، طرفدار عدالت، مخالف با فساد، طرفدار حقوق محرومین، پایبند به مبانى اسلام و ارزشهاى اسلامى و خط امام؛ یک چنین نمایندهاى را بفرستند مجلس؛ آنوقت مجلس مقتدر خواهد شد، عزتمند خواهد شد. تشخیص این براى همه البته آسان نیست، ولى باید تحقیق کرد، باید به آدمهاى مطلع، آدمهاى خبره، آدمهاى مطمئن مراجعه کرد
    .
    و من عرض بکنم رأى دادن در مجلس به نمایندهها و به این کسانى که مطرح هستند براى رفتن به مجلس، پیش خداى متعال داراى ثواب است؛ ولو انسان در تشخیص اشتباه هم کرده باشد. البته اگر تشخیص درست داده باشد، این ثواب مضاعف میشود. خود رأى دادن، خود رفتن پاى صندوق، خود شرکت در این آزمون بزرگ، پیش خداى متعال داراى ثواب است. خداى متعال شاهد و ناظر عمل ماست. «و قل اعملوا فسیرى اللَّه و رسوله و المؤمنون»؛ عمل کنید، اقدام کنید، خدا اقدام شما را مىبیند، پیامبر اعظم اقدام شما را مىبیند، مؤمنین اقدام شما را مىبینند. از حضور شما در پاى صندوقها مؤمنین سایر کشورها هم خرسند میشوند. این دشمنان نادان ما، دشمنان احمق ما - همین سردمداران سیاست آمریکائى - که نسبت به این انتخابات این همه اظهار حساسیت کردند، موجب شده است که ملتهاى مسلمان نسبت به این انتخابات حساس شدهاند؛ همه گردن میکشند ببینند ملت ایران در این انتخابات چه میکند؟ چه جور وارد صحنهى انتخابات میشود و چه کسانى را انتخاب میکند. آمریکائیها گفتند ما مایلیم فلان جور آدمها باشند، فلان جور آدمها نباشند. ملتهاى مسلمان نگاه میکنند ببینند آیا نسخهى آمریکائى در ایران عمل شد یا نسخهى ایرانى و اسلامى عمل شد. آنچه که آمریکائیها میخواهند، مخالف منافع ایران است
    .
    رحمت خدا بر امام بزرگوار ما که میفرمود از دشمنى دشمن، از دشنامِ دشمن نترسید؛ وقتى او به شما بدگویى میکند، اخم میکند، دشنام میدهد، بدانید که شما یک کار بزرگى انجام دادهاید یا دارید انجام میدهید که او ناراحت است. از این بترسید که از شما تعریف کند. اگر دشمن از شما تعریف کرد، این نشاندهندهى این است که شما یک کارى به نفع او انجام دادهاید. هر کسى را که دشمن ما، دشمن ایران، میخواهد که او بر سر کار نباشد، در مجلس نباشد، در دولت نباشد، او باید باشد؛ او به نفع ایران است. هر کسى را که دشمن ما میخواهد که او برود در دستگاه حاکمیت کشور و قانونگذارى کشور، او نباید برود. او طبق خواست دشمن عمل خواهد کرد
    .
    نمایندهى صالح آن کسى است که پایبندى او به اسلام باشد، پایبندى او به عدالت باشد، پایبندى او به منافع ملى باشد، مرز او با دشمن مرز مشخصى باشد. اگر این نشد، آن نماینده، نمایندهى خوبى نخواهد بود؛ نمایندهى ملت در واقع نخواهد بود. خوشبختانه در کشور ما مجموعههاى سیاسىاى که هستند، نسبت به مبانى اسلام و انقلاب تقریباً همه، بجز یک اقلیت کوچکى، متفقالقولند؛ منتها مرزها را باید روشن کرد. بعضى، از دشمن رودربایستى دارند؛ بعضى، ملاحظهى دشمن را میکنند. ملاحظهى ملت را باید کرد، ملاحظهى خدا را باید کرد، نه ملاحظهى دشمن را. دشمن، دشمن است؛ هرچه ملاحظه کنى، هر چه عقب بنشینى، او جلو مىآید. اگر خاکریز شما در مقابل دشمن خاکریز مستحکمى نباشد، او نفوذ میکند. دشمنان این را میخواهند. یکى از شاخصها همین است. مردم در هر جاى کشور هستند، به این شاخص توجه کنند
    .
    آن کسانى که مرزشان با دشمن و دستنشاندگان دشمن مرز کمرنگى است، اینها براى ورود به مجلس اصلح نیستند. کسانى باید باشند که مرز روشنى با دشمن داشته باشند. این را من قبلاً هم گفتم، حالا هم تکرار میکنم، بگردید؛ از خدا هم کمک بخواهید، از آدمهاى مطلع و امین و باصداقت کمک بخواهید، تا بدانید چه کسانى را باید بفرستید مجلس؛ آنوقت مجلس، مجلسى خواهد شد که میتواند آرمانهاى ملت را تبلور و تجسم ببخشد به معناى واقعى کلمه؛ همچنانى که بحمداللَّه در طول این زمانهاى گوناگون دیدیم مجالسى بودند که یا یکسره یا یک اکثریت قاطع در آنها همینجور عمل کردند؛ قوانینِ خوب گذاشتند، دولتها را وادار به کار کردند. انشاءاللَّه مجلس هشتم مجلسى باشد که به کارهاى خیر کمک کند، به آنچه که همت مسئولان و همت مجریان و همت دولت بر آن گماشته شده است، انشاءاللَّه کمک کند، راهها را باز کند، قوانین مناسب ملت بگذراند و نظارت کند
    .
    شأن مجلس عبارت است از قانونگذارى و نظارت کردن؛ هم قانونِ خوب بگذارند که مجریان دستشان باز باشد و بتوانند براى مردم کار کنند، خدمت کنند - خوب، بحمداللَّه دولتهاى ما خدمتگذار بودهاند، این دولت هم بخصوص فعالیت و تلاش خیلى خوبى دارد - و بتوانند آن کارى را که میخواهند انجام بدهند، براى مردم انجام بدهند؛ این از یک طرف، از یک طرف هم نظارت؛ بر همهى دولتها نظارت باید وجود داشته باشد. انسان باید تحت نظارت باشد؛ هم نظارت وجدان خود، هم نظارت مراقبین قانونىِ خود؛ و بداند که تحت مراقبت خداى متعال و نظارت الهى هست. این میشود یک مجلس خوب
    .
    امیدواریم خداى متعال کمک کند به ما ملت ایران و آحاد مردم عزیزمان در شهرهاى مختلف - چه در تهران، چه در استانهاى گوناگون و شهرهاى مختلف؛ چه در نقاط روستاها و مناطق دورافتاده - که همه انشاءاللَّه بتوانند در این انتخابات با شور و شوق، با انگیزه و با قصد قربت شرکت کنند و انشاءاللَّه محصول این شرکت عمومى، اولاً عزت ملت ایران و هیبت ملت ایران در چشم دشمنان بشود و جلو فتنهانگیزیهاى دشمنان را بگیرد، ثانیاً یک مجلس کاملاً مفید براى ملت و نافع براى رسیدن به آرمانهاى انقلاب و ارزشهاى انقلاب به وجود بیاید و انشاءاللَّه کمک حضرت بقیةاللَّه (ارواحنا فداه) شامل حال همهى ما باشد و ارواح مطهر شهدا و روح مطهر امام که این راه را جلو ما ملت ایران باز کرد، انشاءاللَّه با پیغمبر و اولیائش محشور باشد.



    یاسر ::: پنج شنبه 86/12/23::: ساعت 12:13 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    از ‏بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم آذربایجان‏ به مناسبت روز 29 بهمن:
    به کى‏ رأى بدهند؟ شاخص این است که شعارهاى انقلاب بایستى به وسیله‏ى مسئولین و منتخبین ما روز به روز زنده‏تر شود. این شاخص است. ربطى به جناح‏بندیها ندارد، ربطى به اسمها ندارد. علاج دردهاى این ملت و وسیله‏ى رسیدن به آرمانهاى این ملت، شعارهاى انقلاب است؛ اینها باید حفظ شود. آن کسانى که با این شعارها به معناى حقیقى کلمه مخالفند، دشمنِ این شعارهایند؛ اینها نباید در مراکز تصمیم‏گیرى واقع بشوند. بین ملتند، باشند. آحاد ملت، هر کسى هر عقیده‏اى داشته باشد، اشکال ندارد؛ اما آن کسى که عقیده‏اش این است که این ماشین باید راه نیفتد، این را نمی شود پشت رُل گذاشت. یک آدمى که عقیده‏اش این است که از این جا باید این اتومبیل حرکت نکند، این شخص را پشت فرمان خودرو بگذاریم، هیچ وقت این اتومبیل حرکت نخواهد کرد. باید کسى را بگذاریم که معتقد به این حرکت باشد، معتقد به این راه باشد، معتقد به آن هدف باشد، معتقد به توانائیهاى ملى باشد، معتقد به اسلام، معتقد به انقلاب باشد و شاخصها را قبول داشته باشد. این آن نقطه‏ى حساس است.
    البته باید هوشیارى بخرج داد؛ از دو روها و دو رنگها و ظاهر باطن مختلفها بایستى ترسید. خیلى اوقات، در طول تاریخ، اسلام از این دو رنگیها، یکى نبودن ظاهر و باطن اشخاص، ضربه خورده است.



    یاسر ::: دوشنبه 86/12/20::: ساعت 11:17 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    <      1   2   3   4   5      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 4
    بازدید دیروز: 7
    کل بازدید :184593

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    انتخابات - گوهر حقیقت

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<