سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از یکدیگر مَبُرید و به یکدیگر پشت مکنید و با یکدیگر دشمنی و کینه مَوَرزید و برادر هم باشید . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
گوهر حقیقت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • «کیان» که در حقیقت «ابوعَمره کیسان» نام دارد، یکی از نزدیکان مختار و از مقامات بلند پایه حکومتی او به شمار می رفت. از زمانی که به مختار پیوست و در قیام او نقش پیدا کرد از اهمیت بالایی برخوردار شد زیرا بسیار مورد اطمینان و اعتماد مختار بود.
    اعتماد و اطمینان مختار به کیان تا جایی بود که ریاست انتظامات کوفه و فرماندهی شرطه های کوفه به او سپرده شد و در جریان برخورد با جنایتکاران کربلا به فرمان مختار، اموال بسیاری از این افراد را مصادره و بین ایرانیان مسلمانی که در عملیات قلع و قمع جنایتکاران کربلا شرکت داشتند تقسیم کرد و این یکی از خدمات قابل توجهی است که به حکومت مختار انجام داد. او از سوی مختار مأموریت برخورد و دستگیری و هلاکت جنایتکاران کربلا را بر عهده داشت و اشراف خائن کوفه که جنایتکاران اصلی کربلا بودند به شدت از نام او وحشت داشتند.
    آنها «کیان» را «باز شکاری» لقب داده که بر قاتلان اهل بیت علیهم السلام فرود می آید و آنها را به هلاکت می رساند و نابود می کند.
    «کیسان» بسیار به مختار وفادار بود و تا پایان کار نیز با وی همراهی کرد و هنگام نبرد با «مصعب بن زبیر» که برای جنگ با مختار آمده بود، سرسختانه و فداکارانه در برابر دشمن ایستاد و در جریان این نبرد کشته شد.

    در قسمت سی و پنجم فیلم مختار که امشب مشاهده کردیم، دیدیم که مشاوره خیانت آمیز یک عنصر مشکوک و تحت تاثیر قرار گرفتن فرمانده لشکر مختار به خاطر یک سوء ظن بیجا، یک فرمانده بزرگ و خدمتگزار به قیام مختار از دست رفت.
    با دیدن صحنه امشب فیلم، به صحنه امروز جنگ قدرت در کشورمان اندیشیدم و از خود پرسیدم: آیا در هجمه های افراطی و اظهارات و اقدامات بعضا مشکوک امروز بر علیه دولت و ریاست جمهوری، احتمال مشاورت های خیانت آمیز و ... متصور نیست؟ نکند امروز هم دشمن کار خودش را بکند و پس از آنکه ضربه بر نظام وارد شد و خدمتگزارانی را از دست دادیم، به ندامت بنشینیم و آن وقت، کار از کار گذشته باشد!



    یاسر ::: شنبه 90/4/4::: ساعت 12:4 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    قرآن کریم : و لاتقف ما لیس لک به علم، انّ السمع و البصر و الفؤاد کل اولئک کان عنه مسؤولا. سوره اسراء/3?

    اطلاعیه مهم دفتر مقام معظم رهبری درباره برخی نقل قول‌ها از معظم‌له
    بسمه تعالی
    با توجه به برخی اظهارات درخصوص تدابیر و بیانات و مواضع مقام معظّم رهبری مدظلّه‌العالی که حاوی مطالب خلاف واقع بوده و از راه‌های غیر‌موثق و غیر‌مستند در اختیار گویندگان آنها قرار گرفته است، ضمن تحذیر آقایان محترم از نقل این قبیل مطالب بی‌اساس، مؤکداً یادآوری می‌شود که اخبار مربوط به معظّم‌له صرفاً از مجاری رسمی انتشار می‌یابد و از رسانه‌ها (خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایت‌ها و …) انتظار می‌رود از درج مطالبی که به شیوه‌های دیگر منتشر می‌شود، جداً خودداری کنند.
    ***********
    یادآوری می شود: در رابطه با جریانات سیاسی اخیر مطالبی به نقل از مقام معظم رهبری نقل می شد که چندان قابل باور هم نبود. بحمدالله با این اطلاعیه مشخص گردید که آن نقل قول ها که متأسفانه در سایت ها و تریبون های غیر رسمی در مورد دولت یا ریاست جمهوری به مقام معظم رهبری نسبت داده می شد، خلاف واقع بوده است. متأسفانه برخی از شخصیت های معروف و ائمه جمعه و .... نیز گرفتار این نقل قول ها شده و آن ها را در سخنان خود بازگو نموده اند که شایسته است، خطای خود را جبران نمایند.



    یاسر ::: چهارشنبه 90/3/11::: ساعت 11:43 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    گزیده سخن مقام معظم رهبری با مردم اصفهان در روز عید قربان:
    در سال گذشته ملت ایران از یک امتحان عبور کرد، از یک فتنه عبور کرد. این معنایش فقط این نیست که حالا همه فهمیدند ملت ایران قوى است؛ بلکه معناى مهمتر آن این است که با این حرکت، با این قدرت بر عبور از فتنه و محنت، این ملت یک وضع جدیدى پیدا کرد؛ یک توانائى تازه‌اى در او به وجود آمد. تمام طول عمر انسان، قدم به قدم امتحانهاست. اگر ما بتوانیم بر هواى نفس خود غالب بیائیم، بتوانیم بصیرت خود را به کار بگیریم، بتوانیم موقع را بشناسیم، بدانیم کار لازم چیست و آن را انجام دهیم، این در ما یک مرتبه‌ى جدیدى از حیات به وجود مى‌آورد؛ این یک تعالى است، یک ترقى است.
    ایجاد شکاف در میان ملت، به جان هم انداختن آحاد ملت، فاصله ایجاد کردن بین توده‌ى عظیم مردمى کشور با مسئولین، ایجاد سوءظن، ایجاد بگومگو بر سر قضایاى هیچ و پوچ. یکى از مهمترین اقلام دشمنى دشمنان با انقلاب اسلامى است؛ باید مراقب بود.
    همه باید مراقب ایجاد شکاف، ایجاد فتنه، ایجاد بدبینى نسبت به دستگاه باشند. اینهائى که مى‌بینید گوشه و کنار، بدون هیچ قیدوبندى، بدون هیچ ملاحظه‌اى، نظام اسلامى را، دستگاه جمهورى اسلامى را متهم میکنند؛ هرچه از دهنشان در مى‌آید، به نیابت از دشمن میگویند؛ براى اینکه اگر صداى دستگاه‌هاى تبلیغاتى جبهه‌ى ضد اسلام و صهیونیستها و آمریکائى‌ها به گوش کسى نرسید، اینها جبران کنند و همان حرفهاى آنها را به گوش مردم برسانند، اینها به ملت خیانت میکنند؛ این در حقیقت یک خیانت واضح است. مردم را نسبت به یکدیگر، نسبت به مسئولین، نسبت به خدمتگزاران بدبین کردن، فضاى یأس‌آلود به وجود آوردن، یکى از این راههاست.
    یکى از راههاى دیگر (دشمنی) هم عبارت است از گستردن دستگاه فساد اخلاقى در جامعه. همه، بخصوص جوانها، خیلى مراقب باشند. فساد اخلاقى، انحطاط اخلاقى، متأسفانه به عنوان یک ابزار در خدمت هدفهاى سیاسى استکبار است؛ کمااینکه در بسیارى از مراکز عالم، براى ضایع کردن و نابود کردن یک ملت - و البته در کنارش پول درآوردن - مواد مخدر را هم به عنوان یک ابزار در خدمت اغراض سیاسى قرار میدهند. ملت ما، جوانهاى ما، مسئولین ما خیلى باید مراقب این چیزها باشند.
    یک ملت وقتى از ایمان برخوردار بود، احساس میکند هیچ کار او ضایع نمیشود، از بین نمیرود و بیهوده و باطل نیست. به برکت ایمان، همه‌ى کارهاى انسان معنا پیدا میکند؛ این ایمان را باید حفظ کرد. امروز ملت ایران به توفیق الهى توانسته است دشمنى‌هاى گوناگون را ناکام کند. در دنیا اساس دشمنى جبهه‌ى ضد اسلام با جمهورى اسلامى، مسئله‌ى ایمان این نظام و این جمهورى و این ملت به ارزشهاى الهى است؛ سردمداران مادى این را برنمیتابند. دشمنى‌ها به خاطر پابندى به ارزشهاى الهى است. این یک طرف قضیه.
    طرف دیگر قضیه هم این است که حرکت پیشرونده‌ى ملت ایران در طول این سى و دو سال، آنچه که بود، به برکت ایمان الهى و اعتقاد به همین ارزشهاست؛ این پایبندى را با استحکام فراوان حفظ کنید. بدانید این پیشروى ادامه پیدا خواهد کرد و به توفیق الهى و به حول و قوه‌ى الهى، آن دشمنى‌ها هم به هیچ نقطه‌اى نخواهد رسید و ملت ایران پیروز همه‌ى این ماجراها خواهد بود.



    یاسر ::: جمعه 89/8/28::: ساعت 7:48 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌ علامه طباطبائی، دانشگاه شهید عباسپور و عده‌ای از طلاب مشهد روز پنجشنبه 12 آذرماه با آیت الله جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند. 
    آیت‌الله جوادی آملی در آغاز سخنان خود با بیان حدیثی از امام هادی(ع) مبنی بر اینکه "دنیا دار تجارت است، عده‌ای سود می‌کنند و عده‌ای هم ضرر می‌کنند " به بحث پیرامون جهاد اصغر و جهاد اکبر پرداخت و اظهار داشت: جهاد اصغر مبارزه با شیطان بیرونی است و انسان بابد با آن شیطان بیرونی مبارزه کند. جهاد اکبر جنگ با شیطان درونی است، که در این جهاد شیطان اسیری می‌خواهد که سوار آن شود. 
    در ادامه این دیدار آیت‌الله جوادی آملی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان حاضر در جلسه مبنی بر اینکه شائبه‌ و شایعه‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه حمایت جنابعالی از مقام معظم رهبری بعد از انتخابات نامحسوس شده است؟ تأکید کرد: شما اصلا به این حرف‌ها توجه نکنید و اصلا این‌طور نیست. 
    آیت‌الله جوادی آملی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه نظر شما در مورد قانون‌شکنی سران اغتشاشات اخیر چیست؟ گفت: شما بایستی در این خصوص به سخنان مقام معظم رهبری توجه کنید و گوشتان به حرف‌های ایشان باشد و ببینید که ایشان چه می‌گوید. 
    آیت‌الله جوادی آملی در پایان سخنانشان برای موفقیت دولت در حل مشکلات اقتصادی مردم دعا کردند.
    منبع: فارس نیوز



    یاسر ::: یکشنبه 88/9/15::: ساعت 8:36 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    <      1   2   3   4      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 6
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :184428

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    گوهر حقیقت

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<