سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای کمیل! محبت دانش، آیینی است که [خدا [بدان عبادت می شود و آدمی به وسیله آن در زندگی طاعت را و پس از مرگش نام نیک را به دست می آورد . [امام علی علیه السلام]
مذهبی - گوهر حقیقت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • روز میلاد جوان بنی هاشمی که در رکاب پدر بزرگوارش، سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) فداکاری کرد و جان  سپرد، حضرت علی اکبر (ع) را به جوانان مسلمان، بخصوص شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) تبریک می گویم.
    برای این که بتوانیم حضرت علی اکبر (ع) را الگوی خود قرار دهیم، به توصیه ای از امام خمینی (ره) دقت کنیم و آن را سرمشق خود قرار دهیم:
    «آیا وقت آن نیامده که در صدد اصلاح نفس برآییم و برای علاج امراض آن قدمی برداریم؟ سرمایه جوانی را به رایگان از دست ندهید و با غرور نفس و شیطان، جوانی را که باید با آن سعادت های دو جهان را تهیه کنیم، از کف ندهیم.
    عزیز! از خواب گران برخیز و این امراض گوناگون را با قرآن و حدیث علاج کن و دست تمسک به حبل الله متین و دامن اولیای خدا بزن!»

    مقام معظم رهبری، حضرت آیه الله خامنه ای نیز خطاب به جوانان می فرمایند:
    «به شما جوانان به عنوان فرزندان عزیز و پاره های دل این ملت، جداگانه می گویم، عزیزان من! کار کنید. امروز دشمن نمی خواهد دانشگاه و درس و مدرسه و معلم باشد. دشمنان ما نمی خواهند دانشگاه و میلیون ها جوان با درس خواندن و حفظ ایمان و رستگاری و پارسایی و پاکدامنی شان، در این منطقه فردای شکوهمندی را برای ایران مقتدر به وجود بیاورند».
    ----------------
    به امید آن که با عمل کردن به توصیه های امام خمینی (ره) و رهبر عزیزمان و الگو قرار دادن حضرت علی اکبر(ع)، موجبات خوشنودی امام زمان (عج) را فراهم نماییم. ان شاء الله



    یاسر ::: چهارشنبه 87/5/23::: ساعت 7:50 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    سالروز شهادت دختر پیامبر اعظم، همسر امیرمؤمنان، مادر پیشوایان معصوم، الگوی زنان جهان، صدیقه طاهره، حضرت فاطمه، زهرای اطهر، را به پیشگاه امام زمان (عج) و شیعیان آن حضرت تسلیت می گویم.

    عزاداری برای پیامبر(ص) و اهل بیت او از اهمیت والایی برخوردار است. وظیفه هر مسلمانی است که برای  برپایی مراسم عزا و یا شرکت در عزاداری آن بزرگواران بکوشد. اما باید توجه داشته باشیم که عزاداری ما موجب اذیت و آزار دیگران نشود. وگرنه، ترک واجب کرده و سنت به جا آورده ایم.
    برخی به عنوان عزاداری، کارهایی می کنند که منجر به مردم آزاری می شود و یقینا مورد رضایت خدا و پیامبر خدا (ص) نیست. کسانی که با کارهای خود باعث مردم آزاری می شوند، به جای آن که عزادار نامیده شوند، مردم آزار محسوب می گردند و به جای ثواب عزاداری، گناه مردم آزاری برایشان ثبت می گردد.
    این روزها برخی به عنوان عزاداری و مثلا به احترام اهل بیت (ع)، در خیابان ها بساط چای و شربت راه می اندازند، نظم و انضباط و بهداشت و آسایش مردم را دچار مشکل می کنند، راه بندان به وجود می آورند و ... این افراد خیال می کنند کار خوبی کرده اند، در حالی که یقینا کار آنان مورد رضایت اهل بیت (ع) نیست. چون کارشان موجب مردم آزاری است و وجهه عزاداری را زشت و منفور می سازد.
    برخی نیز خیابان و محل عبور مردم را تبدیل به مجلس عزاداری می کنند، داربست و چادر می زنند و چند شب یا روز مراسم عزاداری برپا می کنند. این گونه افراد یا جاهل اند و فرقی بین عزاداری و مردم آزاری نمی گذارند، یا برایشان مهم نیست که کارشان موجب مردم آزاری شود و یا قصد وهدفشان مردم آزاری است و می خواهند با اقدام ناصواب خود، وجهه عزاداری را مخدوش نمایند. نمونه آن را در تصاویر زیر مشاهده می کنید. این تصاویر، صبح، قبل از طلوع آفتاب گرفته شده است:

    تصویر 1: ورودی خیابان از سمت خیابان بسیج، در تصویر مشخص است که حدود دو سوم عرض خیابان اشغال شده است.

    تصویر2: ورود از سمت خیابان سمیه

     تصویر 3: ورود از سمت خیابان سمیه

    تصویر 4: نمای صحنه از سمت خیابان بسیج

    تصویر 5: و این هم نمای صحنه از سمت خیابان بسیج

    اینجا خیابان شهید رجایی قم است. این خیابان بین خیابان بسیج و خیابان سمیه قرار گرفته است. چندسالی است که یکی از ساکنان این خیابان با اشغال عرض خیابان به عنوان عزاداری، ترافیک ایجاد نموده و مایه زحمت مردم می شود. در طول روز فقط در حد عبور یک ماشین از عرض خیابان باز است و در شب، هنگام عزاداری، چندین ساعت تمام عرض خیابان بسته می شود و عبور ماشین از این خیابان با عمل این فرد عزادار! ممنوع می گردد!؟ جالب است که در نزدیکی این محل، مسجد وجود دارد و بسیار مناسب است که مراسم عزاداری در مسجد برگزار شود و اگر از مسجد گریزان است، می تواند در منزل خود عزاداری برپا کند. ولی شنیده شده که این فرد مزاحم گفته : « نذر دارم که در جلو خانه خودم عزاداری نمایم!» نذر مردم آزاری!
    بارها در این خصوص به مسؤولان مربوطه و پلیس 110 تذکر داده شده، ولی هیچ اقدامی نکرده اند و در توجیه عدم برخورد با این مزاحمت مردمی، می گویند « با عزاداری نمی شود مقابله کرد!». ظاهرا مسؤولان شهر با این توجیه و سکوت در مقابل این مردم آزاری ها، یا بین عزاداری و مردم آزاری تشخیص نمی دهند و خودشان را راحت می کنند، و یا اسبشان سر در آخور کسانی دارد که با عمل به ظاهر عزاداری و در واقع ریاکارانه خود، نظم عمومی را مختل می نمایند.
    مسؤول اسبق سرویس جاسوسی سیا در سخنان افشاگرانه خود، نفوذ در مراسم عزاداری شیعیان را از اهداف سازمان سیا دانسته و گفته بود:
     «در بین شیعیان مرسوم است که به یاد واقعه کربلا، دور هم جمع  می شوند، یک نفر سخنرانی می کند، واقعه کربلا را بیان می کند و مردم هم گوش می دهند. بعد، جوانان نوحه خوانی و سینه زنی می کنند. این سخنران و این مستمعین برای ما مهم هستند. زیرا با این مجالس و عزاداری ها در بین شیعیان جوش و خروش و حق طلبی و ایستادگی در مقابل باطل و عزم بزرگی ایجاد می شود و برای حاکمیت حق، به جنگ با باطل بر می خیزند. لذا ما باید برای به دست گرفتن سخنران و مستمعین، ده ها میلیون دلار اختصاص دهیم تا این سخنرانی ها و مجامع، همراه ما شوند. برای این منظور نیز برنامه ریزی کرده ایم.
    در مرحله اول، باید توسط افراد شیعه ای که دنبال منافع شخصی و دارای عقاید ضعیف و سست، اما درعین حال، دارای احترام و مورد تأیید مردم می باشند، در عزاداری ها نفوذ کرده و از این افراد برای انجام کارهای زیر استفاده شود:
    1 – حمایت از مداحان و سخنرانانی که از عقاید شیعه آگاهی کامل ندارند، و تربیت و هدایت و تحت پوشش قرار دادن این گونه مداحان و سخنرانان.
    2 – اضافه کردن سنت های نادرست و بدعت در عزاداری و ترویج رسم هایی که با عقاید شیعه منافات دارد. و حفظ رسوماتی که بر خلاف عقاید شیعه است.
    3 – سیمای عزاداری شیعیان در جامعه به گونه ای جلوه داده شود که به جای جنبه های عملی و خدماتی شیعه، مردم این گونه احساس کنند که شیعیان، جاهل و خرافه پرستند و عزاداران، یک گروهی هستند که در ماه محرم با عزاداری خود برای مردم عادی مزاحمت و مشکلات ایجاد می کنند.
    4- برای تشریح، توسعه و اجرای این گونه برنامه ها باید بودجه های کلانی خرج شود و مداحان ساختگی به خوبی تشویق شوند. تا در نتیجه، شیعه که یک مذهب مهم و دارای قدرت منطق است، تبدیل به یک مذهب و تفکر درویشی محض شود و از درون، پوک و تو خالی گردد. و سرانجام در میان مردم مورد نفرت قرار گرفته و تفرقه و اختلاف در بین شیعیان گسترش یابد.»

    در این میان، جای مسؤولان فرهنگی نیز خالی است که با نظارت و هدایت خود، صحنه عزاداری را آن گونه که در شأن اهل بیت (ع) است، سازماندهی نمایند.
    انتظار می رود، مسؤولان شهر به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نموده، جایگاه قانونی و پایگاه اجتماعی خود را حفظ نمایند و در راستای مقابله با توطئه دشمنان، در حفظ سلامت عزاداری و جلوگیری از مزاحمت های خیابانی (گرچه به عنوان عزاداری باشد) بکوشند و نگذارند، مردم  نسبت به عملکرد آنان نظر منفی و بی اعتمادی پیدا کنند.



    یاسر ::: شنبه 87/3/18::: ساعت 3:32 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    السلام علیک یا ابا عبد الله، السلام علیک یابن رسول الله، السلام علیک یابن امیرالمؤمنین و ابن سید الوصیین، السلام علیک یابن فاطمه الزهراء، السلام علیک یا ثارالله وابن ثاره، السلام علیک و علی الارواح الّتی حلّت بفنائک

    یا اباعبدالله! إنّی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولیِّ لمن والاکم و عدوّ لمن عاداکم

    اللهم العن اباسفیان و معاویه و یزیدبن معاویه

    اللهم العن اوّل ظالم ظلم حقّ محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک

    اللهم العن عبیدالله بن زیاد و ابن مرجانه و عمربن سعد و شمرا و آل ابی سفیان و آل زیاد و آل مروان الی یوم القیامه

    السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

    اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد

    اللهم ارزقنی شفاعه الحسین (علیه السلام) یوم الورود و ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین و اصحاب الحسین الذین بذلوا مُهجهم دون الحسین علیه السلام

    *****

    عاشورای حسینی و حادثه جانگداز کربلا را به پیشگاه ولی عصر، امام زمان، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) ، مقام معظم رهبری ، همه آزادگان جهان، بویژه شیعیان، تسلیت عرض می نمایم



    یاسر ::: شنبه 86/10/29::: ساعت 9:0 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    شهادت ششمین امام و هشتمین معصوم
    مبین و مروِج اسلام ناب و شریعت حق
    و معلم علوم گوناگون و مؤثر در رشد و توسعه تمدن اسلامی
    حضرت امام جعفر صادق (ع)
    بر شیعیان و دوستداران اهل بیت پیامبر (ص) تسلیت باد!



    یاسر ::: دوشنبه 86/8/14::: ساعت 10:37 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    یک ماه میهمانی خدا گذشت، یک ماه خودسازی و مبارزه با نفس سپری شد، خوشا آنان که از آن ضیافت و این مبارزه، سربلند و پیروز برآمدند
    و اینک مؤمنان به شکرانه این سربلندی و پیروزی، عید می گیرند و به یکدیگر شادباش می گویند. 

    عید سعید فطر بر مسلمانان جهان مبارک باد



    یاسر ::: جمعه 86/7/20::: ساعت 10:45 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    شهادت مولی الموحدین، امیر المؤمنین، امام علی (ع)

    را به پیشگاه :
    بقیه الله الاعظم، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)
    و نائب الامام، ولی امر مسلمانان، حضرت آیه الله العظمی خامنه ای
     و مسلمانان و شیعیان جهان بویژه ملت شریف ایران
    خصوصا خانواده های محترم شهیدان
    تسلیت می گویم



    یاسر ::: چهارشنبه 86/7/11::: ساعت 5:30 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    انتظار؟

    انتظار: کلمه ای ژرف، و معنایی ژرف تر.
    انتظار: باوری شورآور، و شوری در باور.
    انتظار: امیدی به نوید، و نویدی به امید.
    انتظار: خروشی در گسترش، و گسترشی در خروش.
    انتظار: فجری در حماسه، و حماسه ای در فجر.
    انتظار: آفاقی در تحرک، و تحرکی در آفاق.
    انتظار: فلسفه ای بزرگ، و عقیده ای سترگ.
    انتظار: ایمانی به مقاومت، و مقاومتی در ایمان.
    انتظار: تواضعی در برابر حق، و تکبری در برابر باطل.
    انتظار: نفی ارزشهای واهی، و تحقیر شوکت های پوچ.
    انتظار: نقض حکم ها و حکومت ها، و ابطال سلطه ها و حاکمیت ها.
    انتظار: سرکشی در برابر ستم و بیداد، و راهگشایی برای حکومت عدل و داد.
    انتظار: دست رد به سینه هرچه باطل، و داغ باطله بر چهره هرچه ظلم.
    انتظار: شعار پایداری، و درفش عصیان و بیداری.
    انتظار: خط بطلان بر همه کفرها و نفاق ها، و ظلم ها و تطاول ها.
    انتظار: تفسیری بر خون فجر و شفق، و دستی به سوی فلق.
    انتظار: آتشفشانی در اعصار، و غریوی در آفاق.
    انتظار: خونی در رگِ زندگی، و قلبی در سینه تاریخ.
    انتظار: تبر ابراهیم، عصای موسی، شمشیر داود، و فریاد محمد (ص).
    انتظار: خروش علی (ع)، خون عاشورا، و جاری امامت.
    انتظار: خط خونین حماسه ها، در جام زرّین خورشید.
    انتظار: صلابت.
    انتظار: نه.
    در درون تاریکی ها و سردی ها، به دمیدن سپیده دمان چشم داشتن، و به امید طلوع خورشید زیستن.
    در تراکم هواهای کشنده اختناق ها، به وزیدن نسیم های حیاتبخش رهایی امید بستن، و به آرزوی پدیدار گشتن روزهای طلایی ارزش های جاوید، زنده ماندن.
    در غروب های تاریک گون نومیدی بار، غرق بودن، و نوید طلوع فجر شکافنده آفاق را در دل پروردن.
    در شبستان ستم های تیرگی آفرین جهانگستر، گرفتار آمدن، و جان را به مژده فرا رسیدن روزهای روزستان، تابنده ساختن.
    در جهان آکنده از ستم و بیداد، دست و پا زدن، و از شادمانی طلوع طلیعه جهان آکنده از داد و دادگری، سرشار بودن.
    در حضور حکومت های جبار و خونخوار، زندگی کردن، و لحظه ای سر تسلیم فرود نیاوردن.
    در زیر سیل خروشان تباهی و فساد قرار گرفتن، و آنی قد خم نکردن.
    در سیاهی های دوران ظلم و ظلمت و گناه، گرفتار آمدن، و همواره منتظر طلوع خورشیدِ خونین رهایی بودن.
    شمشیرها و شهادت ها را پذیرا شدن، و خط ها و شهامت ها را پاس داشتن.
    در برابر کوه مشکلات زمانه قرار گرفتن، و چون کوه، مقاوم بودن.
    در مسیر جاری کوبنده زمان، ایستادن، و آری ها را خوار شمردن، و « نه » گفتن و « نه » گفتن.
    این است انتظار، شعار شورآور منتظران، مقاومان، پایداران، صلابت پیشگان، شیعیان، مهدی طلبان تاریخ.
    این است انتظار.

    خورشید مغرب، محمدرضا حکیمی، ص 330 - 332



    یاسر ::: دوشنبه 86/6/26::: ساعت 10:40 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    «ضیافت الهی بر مؤمنان گرامی باد»

    ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و بخشش است.

    خداوند متعال، بندگان خود را مورد رحمت و بخشش قرار می دهد.

    شایسته است، ما نیز از این سنت الهی پیروی کرده و به پاس رحمت و بخشش الهی، در یک اقدام خداگونه، مهر و بخشش خود را نثار دیگران کنیم، تا جامعه ای آکنده از مهر و محبت و صفا و صمیمیت داشته باشیم.

    «ان شاء الله»



    یاسر ::: شنبه 86/6/24::: ساعت 11:39 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    نمایش تصویر در وضیعت عادی

    خلقی که در انتظار ظهور «مصلح» به سر می برد، خود باید «صالح» باشد.

    مگر قرآن کریم، به صراحت نمی گوید: ... أنّ الارض یرثها عبادی الصالحون. (سوره انبیاء / آیه 105)
    - حکومت زمین، سرانجام به دست بندگان صالح ما خواهد افتاد.
    این بندگان صالح، چه کسانیند؟ اینان از زمین می رویند؟ یا از آسمان می بارند؟ نه ، هیچکدام، بلکه اینان شیعه مهدی اند. شیعه مهدی همان شیعه آل محمد (ص) است، همان قومی که منتظر ظهور مهدی اند، همان منتظران، همانان که پیش از قیامِ مهدی نیز، اقتدای به مهدی می کنند. و آیا اقتدای به مهدی، جز داشتن صلاح و عمل صالح است؟ و آیا خلقی که اقتدای به مهدی (ع) می کند، جز «خلق صالح» تواند بود؟ پس :

     «خلقی که در انتظار ظهور مصلح به سر می برد، باید خود صالح باشد».

    کتاب «خورشید مغرب»، محمدرضا حکیمی، ص 431



    یاسر ::: جمعه 86/6/9::: ساعت 8:35 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر

    نمایش تصویر در وضیعت عادی

    اللهم کن لولیک الحجت بن الحسن، صلواتک علیه و علی آبائه
    فی هذه الساعه و فی کل ساعه، ولیًا و حافظاً و قائدًا و ناصرًا و دلیلاً و عینًا
    حتی تسکنه ارضک طوعًا و تمتعه فیها طویلاً
    برحمتک یا ارحم الراحمین

    *****

    سحر از دامن نرگس، برآمد نوگلی زیبا
    گلی کز بوی دلجویش، جهان پیر شد برنا
    به صبح نیمه شعبان، تجلی کرد خورشیدی
    که از نور جبینش، شد منور دیده زهرا
    امام عصر، پور عسکری، آن حجت برحق
    که «قائم» شد به ذات اقدسش، دنیا و مافیها
    به صولت تالی حیدر، به صورت شبه پیغمبر
    به سیرت مظهر داور، ولیّ والی والا
    چو گیرد پرچم «إنّا فتحنا» در کف قدرت
    لوای نصرت افرازد، بر این نُه گنبد خضرا
    به ختم انبیا ماند، چو خواند خطبه بر منبر
    به شاه اولیا ماند، چو تازد بر صف اعدا
    بیا ای خسرو خوبان، حجاب از چهرۀ ماهت
    به یکسو نِه، تجلی کن چو خورشید جهان آرا
    بیا ای کشتی رحمت، که دریا گشت طوفانی
    چو کشتیبان تویی، ما را چه غم از جنبش دریا
    خوش آن روزی که برخیزد ز کعبه بانگ جاء الحق
    خوش آن ساعت که برگیرد حجاب از چهرۀ زیبا
    ضعیفان را کند یاری، پلیدان را دهد خواری
    ستمگر را دهد کیفر، منافق را کند رسوا
    تویی فرماندۀ مطلق، امام و حجت برحق
    تویی بر شیعیان سرور، تویی بر بندگان مولی
    «گزیده ای از قصیده 35 بیتی شاعر گرانقدر، دکتر قاسم رسا»



    یاسر ::: چهارشنبه 86/6/7::: ساعت 8:40 عصر

    <      1   2      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 21
    بازدید دیروز: 7
    کل بازدید :184610

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    مذهبی - گوهر حقیقت

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<