سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به دوستی آن که به عهد خود وفا نمی کند، اعتماد مکن . [امام علی علیه السلام]
مواضع مشکوک و اظهارات دوپهلو - گوهر حقیقت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • ایران با مردم آمریکا و اسرائیل دوست است
    (29/4/87) اسفندیار رحیم مشایی در همایش نوآوری و شکوفایی در صنعت گردشگری که در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد اظهار داشت:
    ایران امروز با مردم آمریکا و اسرائیل دوست است. هیچ ملتی در دنیا دشمن ما نیست این افتخار است البته ما دشمن داریم و ناجمردانه ترین دشمنیها در دنیا به ملت ایران صورت می‌گیرد. ما مردم آمریکا را از برترین ملت‌های دنیا می دانیم.

    مگر می‌شود رژیم صهیونیستی را مشروع بدانیم؟!
    (31/4/87) مشایی در جمع خبرنگاران درباره سخنان اخیرش گفت: ما با رژیم صهیونیستی مخالف هستیم اما با مردم سرزمین‌های اشغالی که مشکلی نداریم. ملت آمریکا هم از ملت‌های خوب دنیا است ولی ما با دولت آمریکا مشکل داریم.
    وی افزود: مگر می‌توان گفت که مردم دنیا مشکل دارند؟ مردم دنیا مشکل ندارند، مشکل در بعضی از حکومت‌ها است.
    مگر می شود گفت که در زمان رژیم طاغوت ایرانی‌ها بد بودند چون رژیم شاه حاکم بود؟ همین ملت انقلاب کرد. آیا این درست است که عده‌ای بگویند مردم ایران در قبل از انقلاب بد بودند؟

    نگفتم ملت اسرائیل
    (6/5/87) مشایی در پاسخ به اصرار خبرنگار مهر : بحث من این است که ملت ما با مردم دنیا مشکلی ندارد و بخشی از مردم ساکن در سرزمین های اشغالی را نیز فلسطینیان تشکیل می دهند که به اسرائیلی ها سنگ می زنند به هرحال من در آن صحبت حرفی از ملت نزدم.
    وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص موضع تهران نسبت به یهودیان ایرانی مقیم اراضی اشغالی فلسطین، این سئوال را سیاسی خواند و گفت: من این سئوال را نمی فهمم.
    ---------------
    آقای مشایی در سخن اول، مردم ایران را دوست مردم آمریکا و اسرائیل می خواند. بدیهی است کسی که اسرائیل را یک کشور بداند، وقتی می گوید مردم اسرائیل، منظورش همه ساکنان آن سرزمین است، نه فقط فلسطینیان.
    وی در این سخن، مردم آمریکا را از برترین ملت های دنیا می داند! دلیلش چیست؟ باید توضیح دهد.
    در سخن دوم نیز می گوید: «با مردم سرزمین های اشغالی مشکلی نداریم». بدیهی است مردم سرزمین های اشغالی شامل اشغالگران آن سرزمین نیز می شود که به تعبیر ایشان، مردم اسرائیلند.
    وی می افزاید: «مردم دنیا مشکل ندارند». یعنی مثلا مردم اسرائیل هم جزو مردم دنیا هستند و مشکلی ندارند.
    در این سخن نیز تکرار می کند که: ملت آمریکا از ملت های خوب دنیاست! چه نان و نمکی از مردم آمریکا خورده که این همه  قدرشناسی می کند؟ باید توضیح دهد.
    مقایسه ایشان بین مردم آمریکا و اسرائیل با مردم ایران در زمان قبل از انقلاب، مقایسه عجیبی است که ظاهرا از نبوغ ایشان تراوش نموده است.
    در سخن سوم می گوید: «بخشی از مردم ساکن در سرزمین های اشغالی را نیز فلسطینیان تشکیل می دهند». پس منظورشان از مردم اسرائیل فقط فلسطینیان نیستند.
    نتیجه این که ...



    یاسر ::: چهارشنبه 87/5/23::: ساعت 11:18 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 2
    بازدید دیروز: 7
    کل بازدید :184591

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    مواضع مشکوک و اظهارات دوپهلو - گوهر حقیقت

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<