سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن کس که بی دانش دست به کاری زند بیش از آنکه اصلاح کند تباه می سازد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
نمایشگاه رایانه و بلیت بخت آزمایی در قم - گوهر حقیقت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • چهاردهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات (رایانه) از سوم تا ششم بهمن در قم برگزار می گردد. امروز بعد از ظهر جهت بازدید، به نمایشگاه رفتیم، برای اولین بار در رابطه با نمایشگاه های استان قم با مسأله ای مواجه شدیم که شگفت انگیز بود، جلو ورودی نمایشگاه، فردی نسبتا تنومند (پهلوان) ایستاده بود و به کسانی اجازه ورود می داد که بلیت پنجهزار ریالی در دست داشته باشند! تازه متوجه شدیم که باید (الزامی است) بلیت بخریم! چاره ای نبود، بلیت را خریدیم و ارائه کردیم و اذن ورود دادند. وقتی وارد شدیم مشاهده کردیم روی صندوق شیشه ای که جهت انداختن بلیت ها در آن، اختصاص داده بودند، نوشته شده بود: «بازدید از نمایشگاه رایگان است، جهت شرکت در قرعه کشی بلیت خریداری شود». خانمی هم که آنجا نشسته بود توضیح می داد که: البته کسانی که برای بازدید از نمایشگاه ثبت نام اینترنتی نمایند، شرکت در قرعه کشی رایگان است!
    سؤالی که به ذهن می رسد و باید مسؤولان ارشاد اسلامی و مسؤولان مسلمان نمایشگاه پاسخ دهند، این است که: وقتی بازدید از نمایشگاه رایگان است و برای شرکت در یک قرعه کشی بی اساس بلیت پنجهزار ریالی فروخته می شود، آیا این بلیت، چیزی جز بلیت بخت آزمایی است؟ و مگر بلیت بخت آزمایی که خرید و فروش آن حرام است، چیزی جز خرید بلیتی جهت شرکت در یک قرعه کشی به امید برنده شدن است؟ بنابراین حکم شرعی آن چیست؟ آیا مسؤولان این گونه برنامه ها جهات اسلامی تصمیمات خود را بررسی می کنند؟ 
    علاوه بر شبهه دینی، این کار نوعی تیغ زدن و گوش مردم بریدن نیز هست، زیرا با بهانه دادن جایزه، جیب هزاران نفر را می زنند، آن هم در روز روشن و با مجبور کردن مردم! و الا حق ورود به نمایشگاهی که بازدید آن رایگان است را ندارند!
    از این مسأله که بگذریم، نمایشگاه چندان هم محتوای جالبی نداشت و چنگی به دل نمی زد. غرفه های بی ربط با فن آوری اطلاعات و رایانه هم که در جای خود سؤال برانگیز بود، مثلا غرفه آب و فاضل آب! پوزخند
    در سال های گذشته نمایشگاه های غنی تر و مفید تری برگزار می شد. امسال از جهت سخت افزاری و نرم افزاری، نمایشگاه تهی و فقیری به نظر می رسد، علت چیست؟ نمی دانم! شاید همینطور که از بازدیدکنندگان باجگیری می شود، از غرفه داران نیز باجخواهی شده و بسیاری حاضر به دادن باج نشده و از شرکت در نمایشگاه محروم شده اند.
    وقتی از نمایشگاه خارج می شدیم، صحنه نازیبایی را مشاهده کردیم، تعدادی بچه های دانش آموز 12 - 13 ساله قصد بازدید از نمایشگاه را داشتند و ظاهرا نمی توانستند بلیت بخرند، پهلوان باجگیر هم اجازه ورود به آنان نمی داد، واقعا صحنه زشت و مشمئز کننده ای بود دلم شکست، حیف که مسؤولان نمایشگاه این جور مسائل را مهم نمی دانند. قابل بخشش نیست



    یاسر ::: سه شنبه 91/11/3::: ساعت 10:33 عصر
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 11
    بازدید دیروز: 7
    کل بازدید :184600

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    نمایشگاه رایانه و بلیت بخت آزمایی در قم - گوهر حقیقت

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<