سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون از صفین باز مى‏گشت ، به گورستان برون کوفه نگریست و فرمود : ] اى آرمیدگان خانه‏هاى هراسناک ، و محلتهاى تهى و گورهاى تاریک ، و اى غنودگان در خاک اى بى کسان ، اى تنها خفتگان اى وحشت زدگان شما پیش از ما رفتید و ما بى شماییم و به شما رسندگان . امّا خانه‏ها ، در آنها آرمیدند ، امّا زنان ، به زنى‏شان گزیدند . امّا مالها ، بخش گردیدند . خبر ما جز این نیست ، خبرى که نزد شماست چیست ؟ [ سپس به یاران خود نگریست و فرمود : ] اگر آنان را رخصت مى‏دادند که سخن گویند شما را خبر مى‏دادند که بهترین توشه‏ها پرهیزگارى است . [نهج البلاغه]
ایمان و جهاد، رمز عزت و حیات - گوهر حقیقت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • گزیده سخن مقام معظم رهبری با مردم اصفهان در روز عید قربان
    با نشستن و خوردن و خوابیدن و تکیه‌ى به بیگانه کردن و هوى و هوس را در زندگى حاکم کردن، هیچ ملتى به جائى نخواهد رسید. کسانى که وقتى صحبت دفاع مقدس میشود، منفى‌بافى میکنند؛ وقتى صحبت شهادت میشود، نیش‌زنى میکنند؛ وقتى بحث جانباز و ایثارگر پیش مى‌آید، چهره در هم میکشند؛ وقتى بحث پیشرفتهاى علمى و شکستن مرزهاى علم پیش مى‌آید، لبخند تمسخر میزنند؛ وقتى بحث سانتریفیوژهاى مجموعه‌ى غنى‌سازى هسته‌اى پیش مى‌آید، سر تکان میدهند و میگویند امکان ندارد، اینها از حرکت یک ملت چیزى نمی فهمند. تربیت‌شده‌هاى تربیت غلط و اخلاق فاسد طاغوتى چیزى از تأثیر ایمان و حرکت و جهاد نمیفهمند.
    یک ملت وقتى معتقد به جهاد شد، در همه‌ى میدانها پیشرو است. جهاد فقط تفنگ به دست گرفتن نیست؛ جهاد این است که انسان خود را همیشه در میدان حرکت و مبارزه با مانعها و مانع‌تراشها ببیند، احساس تکلیف کند، احساس تعهد کند؛ این میشود جهاد؛ جهاد اسلامى این است. جهاد گاهى با جان است، گاهى با مال است، گاهى با فکر است، گاهى با دادن شعار است، گاهى با حضور در خیابان است، گاهى با حضور در پاى صندوق رأى است؛ این میشود جهاد فى‌سبیل‌اللَّه؛ و این است که یک ملت را رشد میدهد، طراوت میدهد، تازگى میدهد، امید میدهد و یک ملت پیش میرود.
    خوب، حالا مبارزه‌ى با این ملت چگونه ممکن است؟ آن جبهه‌ى ضد اسلامى و ضد انقلاب اسلامى و ضد نظام اسلامى که در دنیا به وجود آمد، میخواهد با یک چنین پدیده‌ى عظیمى مبارزه کند. چه جورى میتواند مبارزه کند؟ با جنگ امکان ندارد - امتحان کردند، دیدند - با تهدید به جنگ و تهدید نظامى امکان ندارد، با تحریم امکان ندارد. کسانى که خیال میکنند میتوانند ملت ایران را با تحریم به زانو در بیاورند، آب در هاون میکوبند. ملتى که امید دارد، ایمان دارد، میداند دارد چه کار میکند، این ملت را که با تهدید نمیشود به عقب‌نشینى وادار کرد.
    براى مقابله‌ى با یک چنین ملتى، ایجاد شکاف در میان ملت، به جان هم انداختن آحاد ملت، فاصله ایجاد کردن بین توده‌ى عظیم مردمى کشور با مسئولین، ایجاد سوءظن، ایجاد بگومگو بر سر قضایاى هیچ و پوچ. یکى از مهمترین اقلام دشمنى دشمنان با انقلاب اسلامى است؛ باید مراقب بود.
    یکى از راههاى دیگر هم عبارت است از گستردن دستگاه فساد اخلاقى در جامعه. همه، بخصوص جوانها، خیلى مراقب باشند. فساد اخلاقى، انحطاط اخلاقى، متأسفانه به عنوان یک ابزار در خدمت هدفهاى سیاسى استکبار است؛ کمااینکه در بسیارى از مراکز عالم، براى ضایع کردن و نابود کردن یک ملت - و البته در کنارش پول درآوردن - مواد مخدر را هم به عنوان یک ابزار در خدمت اغراض سیاسى قرار میدهند. ملت ما، جوانهاى ما، مسئولین ما خیلى باید مراقب این چیزها باشند.
    یک ملت وقتى از ایمان برخوردار بود، احساس میکند هیچ کار او ضایع نمیشود، از بین نمیرود و بیهوده و باطل نیست. به برکت ایمان، همه‌ى کارهاى انسان معنا پیدا میکند؛ این ایمان را باید حفظ کرد. امروز ملت ایران به توفیق الهى توانسته است دشمنى‌هاى گوناگون را ناکام کند. در دنیا اساس دشمنى جبهه‌ى ضد اسلام با جمهورى اسلامى، مسئله‌ى ایمان این نظام و این جمهورى و این ملت به ارزشهاى الهى است؛ سردمداران مادى این را برنمیتابند. دشمنى‌ها به خاطر پابندى به ارزشهاى الهى است. این یک طرف قضیه.
    طرف دیگر قضیه هم این است که حرکت پیشرونده‌ى ملت ایران در طول این سى و دو سال، آنچه که بود، به برکت ایمان الهى و اعتقاد به همین ارزشهاست؛ این پایبندى را با استحکام فراوان حفظ کنید. بدانید این پیشروى ادامه پیدا خواهد کرد و به توفیق الهى و به حول و قوه‌ى الهى، آن دشمنى‌ها هم به هیچ نقطه‌اى نخواهد رسید و ملت ایران پیروز همه‌ى این ماجراها خواهد بود.



    یاسر ::: جمعه 89/8/28::: ساعت 7:52 صبح
    دیدگاه شما نشان شخصیت شماست: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 7
    کل بازدید :184590

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ایمان و جهاد، رمز عزت و حیات - گوهر حقیقت

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<